Retail Media Dagen 2025
Retail Media Dagen 2025
BAGGRUND: Retail Media er i vækst - med store muligheder for danske virksomheders markedsføring.
HVAD FÅR DU MED HJEM?
Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:
- Hvordan lærer du at bruge Retail media i din markedsføring?
- Inspiration fra de allerbedste fra marketing-branchen – Danmark og globalt
- Hvordan kan man med enkle midler skabe de resultater der før tog lang tid?
- Hvordan kan vi teste RM i en travl hverdag? Do´s and Don´t´s med RM
- Hjælp til en RM-strategi.
Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succes med RM i din virksomhed
For dig der vil forstå og udnytte Retail Media. Dagen er målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at mestre brugen af Retail Media (RM) for at øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor e-handel og detailhandlere spiller en stadig større rolle i forbrugerens købsrejse, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udnytter annoncering på RM-platforme.
-
12.00 - 12.25
Registrering, kaffe, vand & netværk
12.00 - 12.25 -
12.25 - 12.30
Velkommen
12.25 - 12.30 -
12.30 - 12.45
Status på Retail Media i Danmark
12.30 - 12.45Hvor langt er vi på det danske marked, hvad ses som de største udfordringer, købers versus sælgers perspektiv – hvad er der sket det sidste års tid …
Peter Loell
OMD
-
12.45 - 13.15
Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land
12.45 - 13.15Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land
Er stor del af det boomende retail media marked ligger i USA, som har nogle store fordele med det enorme reklameinventar de kan aktivere. Men på innovation og teknologi er Europa godt med blandt andet med sofistikerede omnichannel løsninger. Teknologi og datamodeller varierer fra retailer til retailer og fra marked til marked, og derfor er mulighederne for brug af AI mange.
I dette oplæg kigger vi på internationale markedssstrukturer i dag og på hvordan AI-drevet retail media kommer til at se ud i morgen.
Anders Hjort
Retail Media ekspert
EPAM Systems
-
13.15 - 13.45
Matas - strategien bag en RM-succes
13.15 - 13.45Matas er den mest kendte af Retail Media successerne i Danmark, og har vundet utallige priser og anerkendelse. I dette oplæg vil Matas fortælle om baggrunden for den store succes, den strategiske position de søger ift samarbejdspartnere og kunder, samt om de interne udfordringer der er med RM, og hvilke løsninger der har virket for Matas. De vil samtidig løfte sløret for deres seneste nye tiltag.
Kathrine Rønhoff
Head of Retail Media
Matas
-
13.45 - 14.00
Kaffepause
13.45 - 14.00 -
14.00 - 14.30
Nemlig.com med partner-cases
14.00 - 14.30Strategien bag, og to gode cases på samarbejde mellem retailers og annoncører med salg i – og en udvidelse af produkt-paletten
Nemlig har igennem de sidste 2 år arbejdet intenst på at udvikle deres RM, og begynder at vise flotte resultater. Tom vil tage os ind i maskinrummet, og gennemgå både udfordringer og de gode resultater der er opnået med nye partnere.
Tom Bang Hansen
Retail Media Manager
Nemlig.com
-
14.30 - 15.00
7-Eleven & Stimorol: Det gode samarbejde
14.30 - 15.00Oplev, hvordan organisatorisk balance og evnen til at tage et skridt tilbage, styrker Retail Media-samarbejdet mellem brands og annoncører, så der skabes gensidige resultater.
Claus Winter Olsen
Digital Marketing Manager
7-Eleven
-
15.00 - 15.30
Boozt succesfulde Retail Media-rejse: Teknologi, data og performance i praksis
15.00 - 15.30Boozt har opbygget en af Nordens førende Retail Media forretninger med egenudviklet teknologi, datadrevet kampagnehåndtering og fokus på performance. Rasmus Fermann, direktør for Retail Media hos Boozt, vil dele, hvordan de har udviklet avancerede systemer og bruger data til at optimere brandkampagner. Oplægget giver nye perspektiver og værktøjer til at maksimere Retail Media-strategier.
Oplæg af Rasmus Fermann fra Boozt.
Ramus Fermann
Media & Sales Director,
Boozt
-
15.30 - 16.00
Timing is Everything: Mastering Precision Marketing with Baby Journey
15.30 - 16.00Baby Journey is Scandinavia’s fastest-growing pregnancy and baby app, onboarding thousands of expectant parents each month. With users spending significant time on the platform, the app has become a highly valuable marketing channel for brands targeting this unique audience.
In this talk, we will demonstrate how we help brands effectively reach expecting and new families by leveraging niche communication and contextual relevance. By capturing the dynamic changes that occur and evolve during the pregnancy journey, we ensure that each brand delivers the right message at precisely the right moment. The result? Exceptionally high engagement with the audience in a secure, credible environment that outperforms broad approaches and giants like Meta and Google. -
16.00 - 16.15
Kaffepause
16.00 - 16.15 -
16.15 - 16.45
Panel-debat: “Hvordan udvikler vi Retail Media?
16.15 - 16.45Organisationen og den tekniske platform er essentielle for at komme i gang med Retail Media. I paneldebatten deler panelisterne deres erfaringer og sætter ord på de overvejelser, man skal gøre sig, samt de løsninger, de hver især er kommet frem til.
Carsten Rose Lundberg
Branchedirektør for digital handel
Dansk Erhverv
Beskrivelse
Moderator
Peter Loell
OMD
Malene Maarbjerg Rasmussen
Director Marketing & Omnichannel
Kop & Kande
Søren Borg
Director Digital Business Development
Ahlsell
-
16.45
Netværk
16.45
Oplægsholdere

Anders Hjort
Retail Media ekspert
EPAM Systems

Claus Winter Olsen
Digital Marketing Manager
7-Eleven
Coop Danmark

Tom Bang Hansen
Retail Media Manager
Nemlig.com
Danske Spil
Stimorol

Lars Vestbirk
Head of Retail Media
L'oreal

Carsten Rose Lundberg
Branchedirektør for digital handel
Dansk Erhverv
Læs mere
Moderator

Peter Loell
OMD
Thomas Kragh

Malene Maarbjerg Rasmussen
Director Marketing & Omnichannel
Kop & Kande

Søren Borg
Director Digital Business Development
Ahlsell

Kathrine Rønhoff
Head of Retail Media
Matas

Ellen Wilin
CXO
Baby Journey

Veronica Ericsson Lakso
Head of B2B
Baby Journey

Ramus Fermann
Media & Sales Director,
Boozt
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.