Spring til indhold

Retail Media Dagen 2025

I det skiftende landskab inden for digital markedsføring er Retail Media blevet en stærk kanal for annoncører i hele verden, der ønsker at nå forbrugere på et sent tidspunkt i deres købsrejse. Men den hurtige vækst inden for Retail Media giver adskillige udfordringer for annoncører, som søger at opnå positive afkast på deres investeringer. Og Danmark og de danske retailere er først lige begyndt på denne rejse. Bliv opdateret, meget klogere, og lær om dine muligheder.
Event
Konference

Retail Media Dagen 2025

CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 København
Gem
Indhold

BAGGRUND: Retail Media er i vækst - med store muligheder for danske virksomheders markedsføring. 

HVAD FÅR DU MED HJEM? 

Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med: 

- Hvordan lærer du at bruge Retail media i din markedsføring? 

- Inspiration fra de allerbedste fra marketing-branchen – Danmark og globalt 

- Hvordan kan man med enkle midler skabe de resultater der før tog lang tid? 

- Hvordan kan vi teste RM i en travl hverdag? Do´s and Don´t´s med RM 

- Hjælp til en RM-strategi. 

 

Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succes med RM i din virksomhed 

For dig der vil forstå og udnytte Retail Media. Dagen er målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at mestre brugen af Retail Media (RM) for at øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor e-handel og detailhandlere spiller en stadig større rolle i forbrugerens købsrejse, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udnytter annoncering på RM-platforme. 

  • 12.00 - 12.25

    Registrering, kaffe, vand & netværk

    12.00 - 12.25
  • 12.25 - 12.30

    Velkommen

    12.25 - 12.30
  • 12.30 - 12.45

    Status på Retail Media i Danmark

    12.30 - 12.45

    Hvor langt er vi på det danske marked, hvad ses som de største udfordringer, købers versus sælgers perspektiv – hvad er der sket det sidste års tid …

    Peter Loell

    OMD

  • 12.45 - 13.15

    Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land

    12.45 - 13.15

    Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land

    Er stor del af det boomende retail media marked ligger i USA, som har nogle store fordele med det enorme reklameinventar de kan aktivere. Men på innovation og teknologi er Europa godt med blandt andet med sofistikerede omnichannel løsninger. Teknologi og datamodeller varierer fra retailer til retailer og fra marked til marked, og derfor er mulighederne for brug af AI mange.

    I dette oplæg kigger vi på internationale markedssstrukturer i dag og på hvordan AI-drevet retail media kommer til at se ud i morgen. 

     

    Anders Hjort

    Retail Media ekspert

    EPAM Systems

  • 13.15 - 13.45

    Matas - strategien bag en RM-succes

    13.15 - 13.45

    Matas er den mest kendte af Retail Media successerne i Danmark, og har vundet utallige priser og anerkendelse. I dette oplæg vil Matas fortælle om baggrunden for den store succes, den strategiske position de søger ift samarbejdspartnere og kunder, samt om de interne udfordringer der er med RM, og hvilke løsninger der har virket for Matas. De vil samtidig løfte sløret for deres seneste nye tiltag.

    Kathrine Rønhoff

    Head of Retail Media

    Matas

  • 13.45 - 14.00

    Kaffepause

    13.45 - 14.00
  • 14.00 - 14.30

    Nemlig.com med partner-cases

    14.00 - 14.30

    Strategien bag, og to gode cases på samarbejde mellem retailers og annoncører med salg i – og en udvidelse af produkt-paletten

    Nemlig har igennem de sidste 2 år arbejdet intenst på at udvikle deres RM, og begynder at vise flotte resultater. Tom vil tage os ind i maskinrummet, og gennemgå både udfordringer og de gode resultater der er opnået med nye partnere.

     

    Tom Bang Hansen

    Retail Media Manager

    Nemlig.com

  • 14.30 - 15.00

    7-Eleven & Stimorol: Det gode samarbejde

    14.30 - 15.00

    Oplev, hvordan organisatorisk balance og evnen til at tage et skridt tilbage, styrker Retail Media-samarbejdet mellem brands og annoncører, så der skabes gensidige resultater.

    Claus Winter Olsen

    Digital Marketing Manager

    7-Eleven

  • 15.00 - 15.30

    Boozt succesfulde Retail Media-rejse: Teknologi, data og performance i praksis

    15.00 - 15.30

    Boozt har opbygget en af Nordens førende Retail Media forretninger med egenudviklet teknologi, datadrevet kampagnehåndtering og fokus på performance. Rasmus Fermann, direktør for Retail Media hos Boozt, vil dele, hvordan de har udviklet avancerede systemer og bruger data til at optimere brandkampagner. Oplægget giver nye perspektiver og værktøjer til at maksimere Retail Media-strategier.

    Oplæg af Rasmus Fermann fra Boozt.

     

    Ramus Fermann

    Media & Sales Director,

    Boozt

  • 15.30 - 16.00

    Timing is Everything: Mastering Precision Marketing with Baby Journey

    15.30 - 16.00

    Baby Journey is Scandinavia’s fastest-growing pregnancy and baby app, onboarding thousands of expectant parents each month. With users spending significant time on the platform, the app has become a highly valuable marketing channel for brands targeting this unique audience.
    In this talk, we will demonstrate how we help brands effectively reach expecting and new families by leveraging niche communication and contextual relevance. By capturing the dynamic changes that occur and evolve during the pregnancy journey, we ensure that each brand delivers the right message at precisely the right moment. The result? Exceptionally high engagement with the audience in a secure, credible environment that outperforms broad approaches and giants like Meta and Google.

  • 16.00 - 16.15

    Kaffepause

    16.00 - 16.15
  • 16.15 - 16.45

    Panel-debat: “Hvordan udvikler vi Retail Media?

    16.15 - 16.45

    Organisationen og den tekniske platform er essentielle for at komme i gang med Retail Media. I paneldebatten deler panelisterne deres erfaringer og sætter ord på de overvejelser, man skal gøre sig, samt de løsninger, de hver især er kommet frem til.

    Carsten Rose Lundberg

    Branchedirektør for digital handel

    Dansk Erhverv

    Beskrivelse

    Moderator

    Peter Loell

    OMD

    Malene Maarbjerg Rasmussen

    Director Marketing & Omnichannel

    Kop & Kande

    Søren Borg

    Director Digital Business Development

    Ahlsell

  • 16.45

    Netværk

    16.45

Oplægsholdere

Anders Hjort

Retail Media ekspert

EPAM Systems

Claus Winter Olsen

Digital Marketing Manager

7-Eleven

Coop Danmark

Tom Bang Hansen

Retail Media Manager

Nemlig.com

Danske Spil

Stimorol

Lars Vestbirk

Head of Retail Media

L'oreal

Carsten Rose Lundberg

Branchedirektør for digital handel

Dansk Erhverv

Læs mere

Moderator

Peter Loell

OMD

Thomas Kragh

Malene Maarbjerg Rasmussen

Director Marketing & Omnichannel

Kop & Kande

Søren Borg

Director Digital Business Development

Ahlsell

Kathrine Rønhoff

Head of Retail Media

Matas

Ellen Wilin

CXO

Baby Journey

Veronica Ericsson Lakso

Head of B2B

Baby Journey

Ramus Fermann

Media & Sales Director,

Boozt

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.