Praktisk håndtering af samarbejdsvanskeligheder
Praktisk håndtering af samarbejdsvanskeligheder
-
Medlemmer550 kr.
-
Ikke-medlemmer1.495 kr.
-
No show gebyr500 kr.
Resultater skabes ofte gennem samarbejde. Fungerer samarbejdet ikke, kan det skabe frustrationer, dårlig trivsel og arbejdsopgaver, som løses dårligere end de burde. En advarsel og måske en senere afskedigelse kan derfor blive nødvendig, men det kan være vanskeligt at komme videre i samarbejdsrelationen efter en advarsel - alt afhængig af hvordan advarslen formuleres og leveres.
Som leder skal du kunne håndtere samarbejdsproblemer og konflikter.
På kurset vil du få et indblik i og i fællesskab med kursusdeltagerne arbejde med:
- Hvad der kan være i spil, når samarbejdet ikke fungerer – er det fx faglige eller personlige årsager?
- Hvad en konflikt er, og hvad der bygger en konflikt op og trapper den ned.
- Hvordan du udarbejder og præsenterer en værdig advarsel, der arbejder proaktivt for samarbejdet.
- De juridiske regler i forbindelse med påtale, advarsel og opsigelse, herunder hvilke juridiske og ledelsesmæssige overvejelser du bør gøre dig ved samarbejdsvanskeligheder.
Kurset er forbeholdt Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder.
Målgruppe
Ledere eller HR-medarbejdere, som gerne vil have input til at håndtere samarbejdsvanskeligheder og konflikter på en mere konstruktiv måde.
Frister
- Tilmeldingsfrist d. 5. november 2025
- Afmeldingsfrist d. 5. november 2025
Digitale kursusbeviser
Efter kurset vil du modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke. Du kan læse mere om vores kursusbeviser her.
Oplægsholdere

Pernille Taarup
Fagchef for HR og Ledelse
Dansk Erhverv

Julie Wehlast
Juridisk konsulent
Dansk Erhverv
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
