{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. juni 2016
Flere medlemmer skriver i deres handelsbetingelser, at ”priserne er dagspriser”, og et medlem spurgte for nylig, hvad en kunde har krav på, hvis prisen for varen bliver sat ned kort tid efter købet.
Det er prisen på købstidspunktet, der er afgørende for, hvad kunden skal betale for en vare eller en tjeneste. Det følger af almindelige juridiske regler, og du er ikke forpligtet til at lade en senere prisnedsættelse komme kunden til gode. Du behøver heller ikke skrive i dine handelsbetingelser, at ”priserne er dagspriser” eller lignende.
Bliver prisen for varen eller tjenesteydelsen sat ned kortere tid efter købet, kan man dog som nethandler risikere, at kunden beslutter sig for at udnytte sin fortrydelsesret, hvis den stadig er gældende evt. for blot at købe varen igen. I den situation bør man overveje, om det bedre kan betale sig, at give kunde en prisreduktion frem for at skulle håndtere en returvare.
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk