Få overblik over Fødevarestyrelsens kontrolkampagner i 2018
Få det fulde overblik over Fødevarestyrelsens planlagte kontrolkampagner i 2018 her.
Hvert år udvælger Fødevarestyrelsen områder, som skønnes at have behov for en særlig kontrolindsats på baggrund af en risiko- og behovsvurdering. Kampagnekontrollen er målrettet bestemte kontrolemner, og kontrollen og vejledningen er oftest mere dybdegående end den ordinære kontrol.
Fødevarestyrelsens foreløbige plan for kontrolkampagner 2018
- Kontrolkampagne rettet mod økologiske fødevarer i supermarkeder. Kampagnen er en del af operation OPSON – EU-Kommissionens fælles kontrolindsats (januar til februar)
- Kontrol af tilsætningsstoffer i færdigpakkede fødevarer importeret fra 3. lande (februar til september)
- Brug af fødevarekontaktmaterialer i detail- og engros-fødevarevirksomheder (februar til december)
- IUU kontrol – manglende anmeldelse af partier til kontrol (marts til juni)
- Boblere – virksomheder med flere anmærkninger i træk (marts til oktober)
- Instruktion af medarbejdere i fødevarevirksomheder (marts til december)
- Dyrevelfærdsmærkning på kød (april til oktober)
- Styring af listeria i kødpålægsvirksomheder, fiskevirksomheder og institutionskøkkener (maj til oktober)
- Kontrol af anprisninger på læskedrikke, elektrolytdrikke, geler og barer (september til november)
- Rene dyr til slagtning (september til november)
- 1/3 reglen (afventer periode)
- Eksportkampagne (afventer periode)
Har du spørgsmål til kontrolkampagnernes formål eller målgruppe, kan du kontakte Saoirse McKeever Eriksen eller Jeppe Rønnebæk Kongsbak for yderligere information.
Kontakt
