Gemt

Få overblik over Fødevarestyrelsens kontrolkampagner i 2018

Få det fulde overblik over Fødevarestyrelsens planlagte kontrolkampagner i 2018 her.

Nyhed

Hvert år udvælger Fødevarestyrelsen områder, som skønnes at have behov for en særlig kontrolindsats på baggrund af en risiko- og behovsvurdering. Kampagnekontrollen er målrettet bestemte kontrolemner, og kontrollen og vejledningen er oftest mere dybdegående end den ordinære kontrol.

Fødevarestyrelsens foreløbige plan for kontrolkampagner 2018

  • Kontrolkampagne rettet mod økologiske fødevarer i supermarkeder. Kampagnen er en del af operation OPSON – EU-Kommissionens fælles kontrolindsats (januar til februar)
  • Kontrol af tilsætningsstoffer i færdigpakkede fødevarer importeret fra 3. lande (februar til september)
  • Brug af fødevarekontaktmaterialer i detail- og engros-fødevarevirksomheder (februar til december)
  • IUU kontrol – manglende anmeldelse af partier til kontrol (marts til juni)
  • Boblere – virksomheder med flere anmærkninger i træk (marts til oktober)
  • Instruktion af medarbejdere i fødevarevirksomheder (marts til december)
  • Dyrevelfærdsmærkning på kød (april til oktober)
  • Styring af listeria i kødpålægsvirksomheder, fiskevirksomheder og institutionskøkkener (maj til oktober)
  • Kontrol af anprisninger på læskedrikke, elektrolytdrikke, geler og barer (september til november)
  • Rene dyr til slagtning (september til november)
  • 1/3 reglen (afventer periode)
  • Eksportkampagne (afventer periode)

Har du spørgsmål til kontrolkampagnernes formål eller målgruppe, kan du kontakte Saoirse McKeever Eriksen eller Jeppe Rønnebæk Kongsbak for yderligere information.

Kontakt

Fødevarer

Saoirse McKeever Andersen

Fagchef for fødevarer