{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. januar 2017
”Danskernes indkøb er i den grad digitaliseret, så vi sidste år brugte flere penge end nogensinde på nettet, og dermed fortsætter de sidste års konstante vækst. Et samlet forbrug på 101 mia. kr. fordelt på 162 mio. handler taler deres tydelige sprog. Bare ærgerligt, at vi lægger en tredjedel af handlerne i udenlandske netbutikker”, siger Niels Ralund, tidl. adm. direktør i FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel.
E-handelsanalysen 2016 viser en samlet vækst på 16 % i forhold til 2015, så e-handlen er steget fra 87 mia. kr. til 101 mia. kr.
I alle 13 varekategorier er der fremgang i online-salget, selvom der er ret forskellige vækstrater.
En branche med større vækst end gennemsnittet er ifølge analysen ”Dagligvarer, mad og drikke”, der steg med 1,1 mia. kr. til 4,6 mia. kr. (+30 %).
Det samme gælder for køb af billetter til ”Kulturoplevelser”, der foretog et spring på 1 mia. kr. til et samlet onlinesalg på 4,6 mia. kr. (+28 %).
”2016 viser med de 16 % den samme generelle vækst, som vi har set de seneste år. De markante forskelle i væksten i de enkelte brancher handler i høj grad om samspil mellem webshop og fysisk butik. De to salgskanaler konkurrerer ikke med hinanden i den samme virksomhed, men de understøtter det samlede salg. Ofte starter et køb med, at kunden tjekker nettet, så fokus i handelserhvervene er at støtte kundens købsbeslutning, ikke om der købes on- eller offline” forklarer Niels Ralund.
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk