{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. juli 2017
I EU er det generelt flest mandefingre, der klikker på købsknappen. 57 % af mændene i EU har handlet på nettet i 2016, mens 53 % af kvinderne trykkede køb. I Danmark er det dog anderledes. Her har 83 % af kvinderne købt varer på nettet, mens 80 % af mændene har shoppet på nettet. Det viser en analyse fra Danmarks Statistik, som sammenligner internetbrugen i de forskellige EU-lande i 2016. (Al grafik er fra rapporten.)
Analysen viser også, at der er forskel på, hvad mænd og kvinder køber på nettet i EU. Mændene er glade for at fylde de digitale kurve med elektronik og software, mens kvinderne hellere putter tøj og læsestof i kurven. Husholdningsartikler er ligeså populære hos kvinder som hos mænd.
E-handel for alle aldre
Ifølge Danmarks Statistik har e-handlen fået godt fat i alle aldre. Det er mest populært blandt de 25-34 årige, hvor 72 % har handlet på nettet. De ældre er dog også godt med, da godt hver fjerde person i EU i alderen 65-77 år har handlet online. Det er en fordobling i forhold til 2010. I Danmark er den andel oppe på 59 %.
De unge shopper, de ældre rejser
Ser vi på, hvad de forskellige aldersgrupper køber online, er der ikke de store overraskelser. 69 % af de unge i alderen 16-24 år har købt tøj på nettet, og 24 % har købt computersoftware. De ældre (65-74 år) er knap så glade for at købe tøj og bruger i stedet penge på rejser. Således har godt halvdelen af de ældre købt en rejse online, mens det kun gælder for hver tredje unge.
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk