{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
28. marts 2017
Hvad siger loven?
Forbrugerombudsmanden har for nylig udtalt, at forbrugere ikke har en lovbestemt ret til at fortryde dele af et køb. Så hvis ikke andet er aftalt, skal alle varer tilbageleveres ved fortrydelse - også den gratis ydelse.
Det fremgår også af Kommissionens vejledning om forbrugerrettighedsdirektivet, at reklameartikler også skal returneres ved fortrydelse, forudsat at forbrugeren har indvilliget i at modtage dem. Har du reklameret med, at din kunde modtager en gratis ydelse ved køb af en bestemt vare, har din kunde indvilliget i at modtage den gratis ydelse. Kunden kan derfor som udgangspunkt ikke beholde den gratis ydelse ved fortrydelse. Har du derimod lagt en gave ved varen – uden forbrugerens viden – er forbrugeren ikke forpligtet til at returnere den ved fortrydelse.
Hvad gælder så, hvis vi tilbyder vores kunder at fortryde dele af et samlet køb?
De fleste netbutikker tilbyder deres kunder at fortryde dele af et samlet køb. Hvis I gør det, gælder det antagelig også bundles.
Hvis I ikke ønsker at kunden skal kunne fortryde købet af et bundle, er I nødt til at tage et tydeligt forbehold, så det fremgår, at adgangen til at fortryde dele af et samlet køb ikke gælder for bundles.
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk