Spring til indhold

Kundeklub: Hvad med før og nu priser

15. oktober 2017

Hvordan kan du håndtere før og nu-priser, når du samtidig har en kundeklub?

Et medlem spurgte, om de må skrive: Pris: før 7.499 kr., nu 3.499 kr., spar 4.000 kr., når de samtidig har en kundeklub, hvor varen har været udbudt til 4.999 kr. i hele perioden op til tilbudsugen. 

Svaret er ja, det må man gerne. Der er vandtætte skotter mellem prisen i kundeklubben og priserne for ikke-medlemmer – også selvom det ikke koster noget at blive medlem af kundeklubben. Dvs. at når I laver tilbud til ikke-medlemmer, behøver I ikke tage hensyn til, hvad varen koster eller har kostet i kundeklubben. 

Man må også gerne sammenligne prisen for medlemmer med prisen for ikke-medlemmer på et givent tidspunkt uden at overholde referenceperioden.

Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk

Sidste nyt fra Dansk Erhverv i din indbakke

Få seneste nyt om digital handel

Når du tilmelder dig nyheder fra Dansk Erhverv, giver du samtykke til at modtage faglige og politiske nyheder og analyser, samt efter omstændighederne tilbud om kurser, netværk, konferencer og andre events, der i nogle tilfælde leveres af eller i samarbejde med vores partnere. Du vil også kunne modtage information om rabat på produkter og services i vores medlemsfordelsprogram.

Indtast dit fornavn
Indtast dit efternavn
Indtast en gyldig email

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet. Læs mere om vores persondatapolitik her.