{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
04. december 2018
De fleste af de oplysninger, som du skal give efter forbrugeraftaleloven, kan gives i dine salgs- og leveringsbetingelser. Nedenfor finder du et værktøj du kan bruge når I skal skrive jeres handelsbetingelser til salg af varer og digitalt indhold til web-shoppen.
Hvad bør dine handelsbetingelser indeholde?
Dine handelsbetingelser skal indeholde:
Nogle af de oplysninger, som du efter forbrugeraftaleloven skal give din kunde, og
andre særlige vilkår, der gælder for aftalen
Vi foreslår kun vilkår, som du skal have for at opfylde lovgivningens krav.
Du skal ikke skrive lovgivningens almindelige regler ind i dine betingelser. De gælder under alle omstændigheder. Du må heller ikke have vilkår, der er i strid med ufravigelige regler, der beskytter forbrugeren. I det hele taget er der ikke noget stort råderum for særligere vilkår på forbrugerområdet.
Vilkår, der er byrdefulde for kunden, skal være fremhævet over for kunden for at være gældende. Sådanne vilkår kan derfor ikke kun fremgå af aftalevilkårene.
Det er vigtigt, at dine salgs- og leveringsbetingelser er let tilgængelige for dine kunder, både inden et køb påbegyndes men også undervejs i købs- og betalingsprocessen samt umiddelbart efter købets afslutning. Du bør sikre dig at kunden accepterer vilkårene, inden købet afsluttes.
Vilkår der kan blive anset for ulovlige
Følgende vilkår kan vi ikke anbefale dig at bruge:
Du giver dig selv ret til at annullere handlen, hvis der er prisfejl, varen er udsolgt eller lignende.
Kunden skal betale et gebyr, hvis det viser sig, at den vare, kunden reklamerer over, ikke har en mangel.
Du giver dig selv ret til at ændre vilkår og priser for en løbende aftale, uden at kunden underrettes om ændringen og har mulighed for at opsige aftalen, inden ændringen træder i kraft.
Du kan dog godt skrive i dine vilkår, at prisen ændres med en fast procentdel hvert år eller med nettoprisindekset.
Vilkår der er i strid med forbrugeraftalelovens ufravigelige regler – fx at
Kunden ikke har fortrydelsesret, når en vare er bestilt hjem specielt til kunden.
Kunden har en fortrydelsesret, der er kortere end 14 dage.
Kunden giver afkald på fortrydelsesretten inden aftalen indgås.
Fragtomkostninger ikke tilbagebetales ved fortrydelse (bortset fra de tilfælde, hvor kunden udtrykkeligt har valgt en dyrere forsendelsesform end den mindst bekostelige standardlevering, som du har tilbudt.)
Kunden mister sin fortrydelsesret, hvis varen har været taget i brug eller den er beskadiget under tilbageforsendelsen.
Du bestemmer, at en eventuel tvist mellem dig og din kunde skal afgøres ved voldgift.
Du bestemmer at en eventuel tvist mellem dig og din kunde skal afgøres ved dit hjemting eller et bestemt andet værneting.