{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
På infrastrukturområdet indeholder finansloven for 2019 et særskilt afsnit med overskriften ”Indsatser for forbedret infrastruktur”. Her foreslår regeringen blandt andet, at der laves undersøgelser, der peger frem mod en samlet infrastrukturplan. Det bakker vi op om i Dansk Erhverv. Vi støtter ethvert fremskridt i processen mod flere infrastrukturinvesteringer og ser dem gerne fremmet yderligere.
Dansk Erhverv |POLITIK - 3. decembe 2018
Af Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur
Trængsel er et stort problem i dagens Danmark. Både i forhold til medarbejdere, som skal til og fra arbejde, og i forhold til varer, som hurtigst muligt skal fra A til B. Som der står sort på hvidt i finanslovsaftalen: ”Unødig trængsel skal minimeres, og det skal være let at komme på arbejde eller fragte varer uanset, hvor man bor eller driver virksomhed i Danmark”.
Hørt!
Finansloven betyder også, at der bliver indført højere hastighedsgrænser for lastbiler, der kører på landets hovedveje, så de generelt får samme grænser som andre køretøjer. Hastighedsforøgelsen på hovedvejene vil give en produktivitetsgevinst, som hele samfundet får nytte af. I forhold til lastbiler indeholder finansloven også en styrket politiindsats på tungvognsområdet, hvilket Dansk Erhverv bakker op om i lyset af en række nylige eksempler på ulovlige forhold hos visse transportvirksomheder. Endelig ser Dansk Erhverv også positivt på, at lystfartøjsforsikringsafgiften nedsættes fra 1,34 til 1,0 pct. af forsikringssummen. Det vil være til glæde for både erhvervet og for mange almindelige danskere.
Der er således en del at glæde sig over på transportområdet, også en række tiltag, som vi har kæmpet længe for i Dansk Erhverv.
Dog vil vi nærstudere forslagene om stramning af miljøzonereglerne samt yderligere begrænsninger i lastbiloverhalinger, idet de kan få negative konsekvenser for erhvervslivets mobilitet.