{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Netop offentliggjorte tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at der over en periode på godt tre år var indkomne klagesager i 4,3 procent af udbudene.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har kortlagt alle offentliggjorte kender fra Klagenævnet for Udbud i perioden 1. juni 2013 til 30. juni 2016.
”Det er opløftende tal i den forstand, at antallet er klagesager må siges at være i den lave ende. Tallene taler derfor klart for mere konkurrenceudsættelse. Der er typisk gevinster at hente ved konkurrenceudsættelse i form af enten en bedre pris, en bedre kvalitet eller måske endda begge dele. Under alle omstændigheder giver det god mening at tjekke om en opgave nu også bliver løst på den mest hensigtsmæssige måde,” siger Morten Jung, markedschef i Dansk Erhverv.
Mere dialog gavner
Dykker man ned i tallene, viser det sig, at de fleste klager går på uklarheder i udbudsmaterialet.
”Det er selvfølgelig interessant, at det er et sted, hvor skoen trykker en smule. Lige den del bør de offentlige udbyder tage til sig og sikre, at dialogen forud for et udbud bliver styrket. Det vil også gavne alle parter i den sidste ende,” siger Morten Jung.