{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
2017 bød på nok en overnatningsrekord. Det er vigtigt, at gør os umage og holder momentum, fortsætter det fra erhvervsorganisationen Dansk Erhverv.
En tur i et sommerhus ved den jyske vestkyst, en hotelovernatning i H.C. Andersens fødeby. Det er populært at holde ferie i Danmark, og 2017 bød på nok endnu en rekord. Helt præcist blev det til 52,6 millioner overnatninger i 2017 mod 51,5 året før. Det er fjerde rekordår i træk.
”Der er al mulig grund til at glæde sig over, at der momentum i dansk turisme lige nu. Men det er vigtigt, at vi holder fast i den gode udvikling og holder fokus på at skabe gode vilkår for vores virksomheder, så de kan klare sig i konkurrencen med vores nabolande. Hvis vi skal holde fast og udvikle, så skal der investeringer i gode oplevelser til. Det ville derfor være fornuftigt, hvis der blev set på de hjemlige afgifter. En justering af afgifterne vil betyde, at turismeerhvervet ville få vilkår, som ligger tættere på konkurrence nabolande. Uden at sige noget mindre pænt om det danske vejr, så må jeg altså bare konstatere, at turister ikke kommer af sig selv,” siger Lars Ramme Nielsen, chef for turisme og oplevelsesøkonomi i Dansk Erhverv.
Kampen intensiveres
Rekord-udviklingen skyldes en pæn stigning i både danske og udenlandske gæster.
”Især tyskerne er flinke til at besøge Danmark. Samtidig kan vi også se, at der igen i år er færre nordmænd, som tager turen sydpå. Norge er ellers et af Danmarks vigtigste nærmarkeder. Så på trods af fremgangen er det vigtigt, at Danmark fortsætter sit arbejde med at markedsføre sig som en attraktiv turistdestination, da kampen om de internationale turister intensiveres år for år. Man kan sige, at jo bedre, det går, desto mere skal vi gøre os umage,” siger Lars Ramme Nielsen.