{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Regeringen, DF og Radikale Venstre har stillet forslag om at gøre S-togene førerløse i fremtiden samt at sætte DSB til at udbyde både kørsel og infrastruktur. Det er et rigtig godt initiativ.
Læserbrev af Morten Jung. Bragt i Fyns Amts Avis 16. december 2017
For når det offentlige og private arbejder sammen, så sker der gode ting. Se blot på den velfungerende københavnske Metro eller Arriva Tog A/ S, der med succes kører togtrafikken i Midt-og Vestjylland på kontrakt med staten.
Så hvorfor ikke fortsætte de gode takter og straks fortsætte med udbud af DSB's kørte trafik på de lange skinner? Med udbud af S-tog forventes en besparelse på driften. Samme forventning kunne staten med rette have ved udbud af DSB's øvrige kørte trafik. Gevinsterne kommer imidlertid først efter indgåelse af kontrakt med den vindende byder, der har leveret det bedste tilbud. Derfor gælder det bare om at komme i gang.
Det nuværende mål er, at togtrafikken i hele landet kan være udbudt omkring 2028.
Med den rette hjælp vil tidsplanen kunne fremrykkes, og investeringen i ekstern hjælp kan vise sig hurtigt at være tjent hjem med de årlige besparelser, der kan opnås.
Det er altså bare at komme i gang.