{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Danmarks Statistik har offentliggjort tal for udviklingen i detailomsætningen herhjemme frem til og med april.
dagens økonomiske kommentar af økonom jonas spendrup meyer
De nyeste tal viser, at detailsalget steg med 0,2 pct. fra marts til april, når der tages højde for den normale effekt af sæson.
Tøjsalget steg med 2,5 pct. og var dermed den varegruppe der oplevede den største stigning i salget fra marts til april. For varegrupperne fødevarer og andre dagligvarer samt andre forbrugsvarer var salget uændret i april i forhold til måneden forinden. Sammenligner man april med samme måned sidste år, har detailsalget løftet sig med 0,7 pct., når man samtidig korrigerer for effekten af antallet af handelsdage. Betragter man en periode hen over 3 måneder – dvs. fra feb-apr – er detailomsætningen blot steget med 0,1 pct. ift. de foregående 3 måneder.
Igår fik vi tal for forbrugertilliden, der viste, at forbrugerne fortsat er i godt humør. Vi mangler dog for alvor at se den afsmittende effekt på andre forbrugsindikatorer som detailsalget og dankortomsætningen. Detailsalget har overordnet set godt nok været stigende hen over det seneste år, men væksten kunne godt have været større, når man samtidig betragter de nuværende privatøkonomiske forudsætninger. Flot beskæftigelsesudvikling og reallønsfremgangen har løftet humøret til et pænt niveau blandt de danske forbrugere, men det burde også være medvirkende til, at vi løfter vores forbrug mere. For tiden ser det dog ud til, at vi blot nøjes med at lade det smitte af på humøret, mens vi lader pengene blive i lommen.