{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Når det handler om dansk infrastruktur, kommer vi ikke uden om København - men måske vi i fremtiden kan komme under. Dansk Erhverv støtter varmt op om ønsket om en Københavnertunnel, der vil skabe bedre muligheder for transport i hovedstaden.
Dansk Erhverv | Transport & Logistik - marts 2018
Hvad er en Københavnertunnel så? Det er i alt sin enkelthed en Motorring 2 Øst forbindelse fra Amagermotorvejen E47/E55/ E20 Syd til E47/E55 Helsingørmotorvejen i Nord under havnebunden i Københavns Havn samt under jorden fra Nordhavnen til Helsingørmotorvejen.
Projekter er projekteret til i omegnen af 20 mia. kroner og vil være med til at sikre både bedre fremkommelighed for privat- og erhvervstransport samt bedre miljø i indre by, Amager, Christianshavn, Islands Brygge, Kalvebod Brygge/Sydhavnen, Østerbro, Langebro og Knippelsbro.
Mere fremkommelighed – mere forretning
Infrastrukturen i hovedstaden er allerede nu presset til det yderste. Ved at skabe en alternativ rute for trafikken vil det naturligvis skabe bedre plads og fremkommelighed.
Den forbedrede fremkommelighed vil komme erhvervslivet til gode ved både at skabe hurtigere transport af gods og nemmere transport til og fra arbejde for deres medarbejdere. Københavnertunnelgruppen, som Dansk Erhverv er en del af, anslår, at denne motorring vil sikre en gennemsnitshastighed på 51 km/timen i stedet for de kun 16 km/timen, som en bil kører med i København i dag.
De tunge køretøjer vil heller ikke længere blive tvunget gennem unødvendige farlige kryds, men vil kunne tage en lige vej med mulighed for afkørsel på det mest fordelagtige punkt på ruten. Det øger trafiksikkerheden og sikrer chaufføren af tungt erhvervstransport bedre og mere sikker fremkommelighed.
(Artiklen fortsætter efter billedet)
Lufthavnen byder tunnelen velkommen
En af de virksomheder, der ser store fordele i at få omdirigeret trafikken, er Københavns Lufthavn i Kastrup.
”Med en havnetunnel undgår rejsende til Københavns Lufthavn en forsinkende tur gennem indre by. F.eks. får de mange krydstogtsgæster, der skal fra havnen til lufthavnen, et kærkomment alternativ”, udtaler PA-rådgiver Morten Bro fra Københavns Lufthavn.
Netop krydstogtsturisme vokser år for år, og øget mobilitet for disse gæster gavner erhvervslivet i og omkring København.
Mindre støj
Både støj og larm har en beviselig sundhedsmæssige konsekvenser for folk. Københavnertunnellen vil være med til at fjerne en stor mængde støj og larmende trafik væk fra gadebilledet og fra de mennesker, der bor og færdes i København. Det vil altså have store positive effekter for beboerne i København at få en tunnel, der samtidigt i høj grad vil aflaste den hårdt prøvede infrastruktur.
Positivt for miljøet
Indenfor ringvejen i København er ca. halvdelen af partikelmængden fra tunge dieselkørertøjer. Meget af denne trafik er nødvendig trafik og kan derfor ikke fjernes. I stedet kan trafikken sendes igennem en fremtidig Københavnertunnel, hvor der er langt bedre mulighed for filtrering af udstødningspartiklerne.
En havnetunnel vil samtidig bringe Danmark tættere på at opnå de mål, som EU har opsat for nedbringelse af forurening fra transport. Dermed vil en Københavnertunnel være med til at fremtidssikre både miljøet, infrastrukturen, erhvervet og alle de personer, der bevæger sig rundt i byen.