Ny veterinærbekendtgørelse implementeret pr. 6. februar 2019
Den nye veterinærbekendtgørelse indeholder bl.a. en lempelse af kravet til registerkravet for 1. modtagelager.
DANSK ERHVERV | FØDEVARER - D. 30. APRIL 2019
Som varslet tidligere blev der i februar implementeret en ny veterinærbekendtgørelse, der lemper registerkravet til 1. modtagelager. Fremover er der ingen krav til, om det er et fysisk eller elektronisk register, om det er i listeform eller en mappe med følgesedler og der skal registreres færre oplysninger.
Krævede oplysninger med den nye bekendtgørelse:
- En reference efter eget valg, der entydigt identificerer den pågældende sending, f.eks. ordrenummer.
- Modtagedatoen.
- Produktkategori.
- Afsenderland.
Det forventes stadig at kravet om register bortfalder fuldstændigt med implementering af den nye veterinærforordning der er under udarbejdelse i EU og forventes i december 2019.
Læs den nyeste veterinærbekendtgørelse.