{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Forslaget bevirker, at kommunernes administrationsarbejde fremadrettet skal skattefinansieres. Ændringen er gældende allerede fra 1. januar 2019.
DANSK ERHVERV | HANDEL - 29. JANUAR 2019
Regeringen besluttede i forbindelse med finansloven at fjerne det affaldsgebyr, der opkræves hos alle virksomheder, og som finansierer kommunernes administration af affaldsområdet. Administrationsarbejdet er kommunernes affaldsplaner, udarbejdelsen af regulativer, kortlægningsarbejder, informationskampagner og lignende.
Cirka halvdelen af de opkrævede midlerne blev brugt til at finansiere selve opkrævningen af gebyret. De høje omkostninger til opkrævning skyldes især, at små virksomheder, der reelt ikke har affald, har haft mulighed for at få sagsbehandlet en dispensation for gebyret. Årligt blev der på nationalt plan opkrævet 100 mio. kr., og de 50 mio. kr. blev altså brugt til at opkræve selve gebyret.
Gebyret har igennem de seneste år været kritiseret af ovenstående grund, men også fordi gebyret har varieret betydeligt i størrelse fra kommune til kommune.
Ændringen er gældende fra 1. januar 2019.