Gemt

Dansk Erhverv: Godt med fremdrift i etableringen af nye destinationsselskaber

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har netop offentliggjort, at der etableres en række nye tværkommunale destinationsselskaber, som skal styrke turismen i Danmark. Dansk Erhverv bakker op.

Nyhed

Dansk Erhverv har længe bakket op om målet om, at organiseringen skal bidrage til en mere effektiv udnyttelse af de offentlige midler gennem en fælles retning for den tværgående operative indsats og bedre synergi mellem den internationale markedsføring og udviklingen af storbyturismen og kyst- og naturturismen.

”Turismen har sine egne forudsætninger og er lokalt forankret. Der er dog mening i en konsolidering af den kommunale turismefremmeindsats i langt færre destinationsselskaber, så vi kommer til at stå med færre, men stærkere og mere bæredygtige destinationer,” siger chef for turisme og oplevelsesøkonomi i Dansk Erhverv, Lars Ramme Nielsen, og fortsætter:

”Stat, regioner og kommuner bruger i dag op i mod 650 millioner kroner om året på at fremme dansk turisme. Det er mange penge, og der er plads til optimering, så vi får “flest turister for pengene”. Når det er sagt, så er det vigtigt at også det offentlige Danmark fastholder sit fokus og investering i det væksterhverv turismen er, og det er de private investorer, der viser vejen med milliardinvesteringer i disse år. Derfor er det positivt, at Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse også sætter fokus på turismen,” siger Lars Ramme Nielsen.

Kontakt

Turisme, oplevelse & kultur

Lars Ramme Nielsen

Branchedirektør
Medarbejderprofil