{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
02. maj 2019
Forbrugerombudsmanden modtager flere og flere klager fra forbrugere, der har købt billige produkter på nettet uden at opdage, at de samtidig tegnede et løbende abonnement. Hun har således alene i årets første 4 måneder modtaget 220 klager, hvilket er en kraftig stigning i forhold til de foregående år.
Flere webshops, der sælger deres varer i medlemsklubber, har fået høringsbreve fra Forbrugerombudsmanden, og nogle virksomheder er blevet politianmeldt.
Forbrugerombudsmanden har nu udarbejdet en quickguide, der giver praktiske eksempler – i form af tekster og tegninger - på, hvordan man sikrer, at kunderne bliver opmærksomme på, at betingelse for at købe varerne til fordelagtige priser er, at kunden tegner et løbende abonnement. Følger man Forbrugermandens anvisninger, vil man være sikker på, at virksomhedens markedsføring ikke er vildledende.
Forbrugerombudsmanden foreslår i hovedtræk følgende:
Quickguiden gælder både for virksomheder, der betinger alt salg af tegning af et abonnement og virksomheder, der sælger uden abonnement, men som også sælger varer til en billigere pris som led i et abonnement.