{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Fødevarestyrelsen vil i år blandt andet have ekstra fokus på vildledende markedsføring, kræftfremkaldende stoffer og hygiejne, når de gennemfører deres kontrolkampagner.
DANSK ERHVERV | FØDEVARER - 21. MARTS 2019
Fødevarestyrelsen planlægger at gennemføre i alt 18 kontrolkampagner i 2019. Danske virksomheder har generelt godt styr på fødevaresikkerheden, men Fødevarestyrelsen udvælger hvert år nogle områder, hvor der kan være behov for en ekstra indsats eller viden om tingenes tilstand.
I år er eksempelvis mobile salgssteder valgt ud til en kontrolkampagne. Netop den type virksomhed er i stigning, og derfor har Fødevarestyrelsen brug for at kontrollere, om de er registreret og følger regler om bl.a. hygiejne og sporbarhed af fødevarer.
Vildledning i restauranterne er valgt ud for at sætte fokus på, om de råvarer, der fremgår af menukortet, nu også er dem, der serveres.
Salgstekster og slogans på dagligvarer er også i fokus, fordi tidligere kampagner har vist, at flere virksomheder har svært ved at følge reglerne.
Oversigt over kontrolkampagner i 2019
Tidspunkt |
Kampagne |
Januar - Marts |
OPSON VIII (Fælles kontrolkampagne i EU) |
Januar - April |
Anvendelse af tilsætningsstoffer i produktionsvirksomheder |
Januar - December |
Analytisk kontrol af kontaminanter |
Januar - December |
Analytisk kontrol af sporedannende bakterier |
Februar - September |
Sporbarhed i kiosker |
Februar - Juni |
Detailslagteres brug af nitrit ved lagesaltning |
Marts - August |
IUU Kontrol - manglende anmeldelse af partier til kontrol (fisk) |
Marts - November |
Ernærings- og sundhedsanprisninger |
April - August |
Mærkningskampagne – menukort i restauranter, hoteller mv. |
April - November |
Balanceregnskaber i virksomheder, der producerer økologiske fødevarer |
Juni - Juli |
Mobile salgssteder |
Juni - November |
Vedligeholdelse i fødevarevirksomheder |
Juli - December |
Frivillig mærkning af fjerkrækød med produktionsoplysninger |
August - November |
Mindre kemi ved stegning og bagning |
August - November |
Primærproducenters direkte levering af æg, tamfjerkræ og kaniner - del 2 |
September - December |
Kontrol af mærkning og anvendelse af biocidholdige produkter i fødevarevirksomheder |
September - December |
Styring af Listeria i detailforretninger |
På Fødevarestyrelsens hjemmeside kan du se hele kampagneplanen for i år og læse mere om de enkelte kampagner.