{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
København har en stigende udfordring med at kunne rumme den daglige trafik. Det gælder særligt i Indre By, hvor vejene bilerne er mange og vejene små.
PRESSEMEDDELELSE, den 12. september 2019
”Både stat, kommuner og det private erhvervsliv bør arbejde konstant på at mindske trængslen og få danskerne frem til tiden så hurtigt og gnidningsfrit som muligt. Det gælder løbende investeringer i forbedring af den kollektive trafik, vi allerede har; at tænke i at lade lastbilerne leverer de nødvendige varer, når der er plads på vejene, samt udnytte de muligheder, der ligger i selvkørende løsninger og delebilsordninger. Alle disse ting kan beviseligt gøre det nemmere at komme frem og samtidig være med til at skabe en grønnere by”, siger Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv.
”I København er fokus desværre et helt andet og mere isoleret sted. Fra Københavns Borgerrepræsentation er der et stærkt ønske om at ’fredeliggøre’ Middelalderbyen, hvilket er en pæn måde at sige på, at man ønsker køretøjerne væk fra det område”, siger Jesper Højte Stenbæk og fortsætter:
”Initiativet må desværre forventes at have en meget begrænset samlet effekt, der slet ikke kan stå mål med de ulemper, det vil give. Hvis ikke varer kan komme frem og folk på indkøb samt turister kan sættes af i området, så står vi overfor en helt naturlig butiks- og restaurationsdød i området. I næste række vil det betyde, at området alene bliver for dets beboere og kontorer. Det har vi allerede set i andre storbyer rundt om i verden, hvor konsekvensen har været, at centrum dør ud om aftenen, og at bydelene ender med at blive affolket, da det er de færreste, der faktisk har valgt at bo i en storby for at bo et sted, der ligger øde hen."
"Der skal helt sikkert ske noget, men det skal ses i et større perspektiv. Erhvervslivet er klar til at samarbejde for at finde den bedste løsning, hvor vi sikre en levende og grøn by, der er et trækplaster for både beboere og besøgende”, siger Jesper Højte Stenbæk.