{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
15. april 2020
Det er et spørgsmål, vi får med jævne mellemrum.
Hvis en kunde er bosat i et land udenfor EU, kan han eller hun få momsen tilbage, når varen udføres af EU. Det er en betingelse, at varen udføres af EU inden for 3 måneder efter købet, at varens pris overstiger 300 kr., og kunden skal selv tage varen med eller selv sende den til et land udenfor EU.
Kunden skal have en faktura, der indeholder visse oplysninger om (net)butikken. Kunden skal herefter have fakturaen stemplet af toldmyndigheden.
Når kunden har fået stemplet din faktura eller fået et bevis eller en attest, sender kunden fakturaen eller beviset/attesten til din forretning. Du udbetaler herefter momsbeløbet til kunden.
Det er frivilligt for dig
Kunden kan kun få momsen tilbage, hvis du vil medvirke til det og udbetale momsen. Det er altså frivilligt for dig, om du vil have ulejlighed med at hjælpe kunden.
Hvis du ofte sælger til turister, kan du lave en aftale med en virksomhed, der kan hjælpe dig med det praktiske i forbindelse med tilbagebetaling af momsen.
Du kan læse detaljerne om tilbagebetaling af moms her på Skats hjemmeside
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk