{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
17. december 2020
”Helt ærligt – jeg kommer jo aldrig til at bruge det her i det virkelige liv,” er en tanke, mange af os nok ofte har haft, når vi har siddet på skolebænken. Dét problem forsøger Videncenter for Digital Handel at løse med EuxBizCup, som er en årlig case competition, hvor elever fra landets erhvervsskoler får mulighed for at byde ind med idéer til udvikling hos en udvalgt virksomhed.
Og det er der stor gevinst i – både for eleverne og for virksomheden. I år var det Danish Fair Fashion & Living – en online markedsplads for bæredygtige produkter – som bad om inputs til, hvordan de kunne øge den online omsætning.
De i alt 700 eux-elever fra 14 erhvervsskoler bød ind med spandevis af forslag; alt fra hjemmesideudvikling og sociale medier til influencermarketing og interaktive messer. Vinderen blev en gruppe fra EUC Nordvest, hvis ide blandt andet bestod i at øge troværdigheden hos forbrugerne ved hjælp af en fysisk messe.
E-handelsdirektør i Dansk Erhverv, Niels Ralund, er begejstret for initiativet.
”Vi arbejder løbende for, at der kommer mere fokus på digital handel i uddannelserne, i takt med udviklingen på arbejdsmarkedet. Samtidig er det også en rigtig god ide med disse case competitions, fordi eleverne tidligt i deres uddannelse får mulighed for at prøve deres evner af med konkrete og virkelige udfordringer og de får noget jord – eller retter data - under neglene. Det efterspørger både elever virksomheder.”
Positivt for den faglige udvikling
Udover at vinde 5.000 kroner og tilegne sig en pæn attribut til CV’et, får vindergruppen også mulighed for at se deres forslag blive implementeret i virkeligheden. For virksomheden, som stiller op til EuxBizCup, forpligter sig til at gøre brug af vinderidéen – og det betyder, at eleverne gør sig umage for at være realistiske og konkrete, når de pitcher deres idé.
Vindergruppen får i år også et ekstra frynsegode oven i sejren; Danish Fair Fashion & Living ønsker at engagere vindergruppen i implementering af deres forslag, så de kan bruge elevernes evner på bedste vis, og så får vindergruppen en mulighed for at være en aktiv del af virksomheden.
Vinderen i år var gruppen fra EUC Nordvest.
”Stort tillykke til årets vinder – det er en fantastisk mulighed for dem at få lov til at sidde med ved bordet, når deres forslag skal implementeres hos den deltagende virksomhed. Vi håber på mere af den slags,” siger Niels Ralund.