{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. december 2020
I den konkrete situation havde kunden købt og betalt varerne på nettet og bedt om at levering skete til den erhvervsdrivendes fysiske butik. Kunden henvendte sig to år efter og sagde, at pakken aldrig var blevet hentet.
Butikken har bevisbyrden
Hvis kunden kan fremvise en kvittering for købet og det er aftalt, at varerne skal hentes i din fysiske butik, er det som udgangspunkt dig, der skal bevise, at varerne også er udleveret. Hvis ikke du kan dokumentere, at varerne er udleveret til forbrugeren, har kunden som udgangspunkt krav på at få udleveret varerne, få købesummen retur eller i værste fald foretage et dækningskøb og bede dig om at betale for differencen, hvis varerne er blevet dyrere i mellemtiden.
Sørg for at få dokumentation for udleveringen
Dansk Erhverv anbefaler, at du får dine kunder til at skrive under på, at varerne er blevet afhentet og at du gemmer dokumentationen i tre år. De tre år er forældelsesfristen og dermed den periode, hvor kunderne kan henvende sig til dig og kræve varerne udleveret.
Medlemmer af Dansk Erhverv kan altid kontakte vores erhvervsjurister, hvis man har forbrugeretlige spørgsmål.