Gemt

Handelsvirksomheder ser en god forretning i klimaet

Langt over halvdelen af danske virksomheder inden for detail og engros ser store forretningsmuligheder i klimadagsordenen. Det viser en ny analyse, som klimapartnerskabet for Handel har lavet.

Nyhed

Pressemeddelelse, 21. februar 2020

Lige nu arbejder de tretten klimapartnerskaber på højtryk for at nå i mål med de anbefalinger på området, som skal afleveres til regeringen i marts. Samtidig viser det sig, at ikke mindre end 54 procent af alle handelsvirksomheder i Dansk Erhverv, Dansk Industri og Dansk Mode & Textil ser nye forretningsmuligheder i klimadagsordenen

”Jeg kan ikke påstå, at jeg er overrasket. For i Danmark er vi gode til at se muligheder, og klimadagsordenen har bestemt store potentialer for mange virksomheder. Alligevel vil jeg dog sige, at det er yderst positive nyheder for klimaet, at så mange handelsvirksomheder melder, at de er af den overbevisning, at der er kroner og ører at hente i den grønne omstilling,” siger Michael Løve, formand for klimapartnerskabet for Handel og Group CEO, Netto International.

Særligt detailsektoren er positive i forhold til den grønne omstilling, hvor 59 procent svarer, at de ser nye forretningsmuligheder i klimaet, mens tallet for engrosbranchen er 51 procent.

Det er Dansk Erhverv, der har lavet klimasurveyen for klimapartnerskabet for Handel.

Kontakt

Handel, Byg, Teknik & Service

Henrik Hyltoft

Vicedirektør
Medarbejderprofil