{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Den endelige vedtagelse af den første mobilitetspakke rykkede torsdag den 23. januar ét skridt nærmere. Der kan dog stadig komme flere bump på vejen.
Dansk Erhverv | Transport - 29. januar 2020
Transportudvalget i Europa-Parlamentet godkendte den 23. januar den foreløbige interinstitutionelle aftale mellem Ministerrådet og EP, der blev indgået i december 2019.
Næste skridt er, at Rådet ligeledes godkender aftalen, før den sendes til plenarforsamling i Europa-Parlamentet, hvor det forventes, at der vil blive fremlagt en række ændringsforslag.
Mobilitetspakken indeholder tre lovforslag, og især kravet til cabotagekørsel har været et omstridt spørgsmål under forhandlingerne.
Kontroversen vedrører blandt andet, at der i den nuværende version af lovforslaget stilles krav om, at lastbiler i den internationale transport skal returnere til virksomhedens hjemland mindst én gang hver ottende uge.
Læs mere
Læs mere om, hvad der forhandles om på EU-Rådets hjemmeside: Reform af lastbilchaufførers vilkår: Coreper bekræfter foreløbig enighed om mobilitetspakken.