Gemt

Nævnenes Hus overtager klagehåndteringen fra Forbrugerklagenævnet

Fra den 17. februar 2020 skal forbrugerklager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet indgives via klageportalen for Nævnenes Hus. Husk at ændre din virksomheds købsbetingelser.

Nyhed

Dansk Erhverv | Handel - 8. januar 2020

Hvordan henviser du i købsbetingelserne?
Erhvervsdrivende skal være opmærksomme på, om de i købsbetingelser eller på deres hjemmesider henviser eller linker til ’Klag online’ og ’Min sag’, hvor klagerne hidtil har ligget. Fra den 17. februar 2020 skal forbrugere, der vil klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, i stedet henvises til klageportalen for Nævnenes Hus.

Hidtil har klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ligget i it-systemerne ’Klag online’ og ’Min sag’, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.

Læs mere om klageportalen på Nævnenes Hus’ hjemmeside: Klageportalen for Nævnenes Hus erstatter Min sag for klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet.

Overflytningen til det nye klagesystem betyder, at det i en periode fra den 13. februar 2020 til den 17. februar 2020 ikke vil være muligt at oprette klager, tilføje/læse dokumenter eller kommunikere via klageportalen for Nævnenes Hus eller via ’Klag online’ og ’Min sag’.

Igangværende klager hos Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet vil automatisk blive overført til klageportalen for Nævnenes Hus.

For klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområdet, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet fortsætter ’Min sag’ og ’Klag online’ indtil videre.

Hvis du har konkrete spørgsmål til klageportalen for Nævnenes Hus, kan du kontakte klageportalen@naevneneshus.dk, eller du kan læse mere på Nævnenes Hus' hjemmeside: Klageportalen for Nævnenes Hus.