{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
23. juni 2020
Erhvervsstyrelsen har sat gang i et udviklingsprojekt, der skal opdatere og skabe et mere brugervenligt Klimakompas 2.0, der kan beregne klimaaftrykket hos danske virksomheder.
Erhvervsstyrelsen har sat gang i et proaktivt udviklingsprojekt, der har til formål at opdatere og skabe et mere brugervenligt Klimakompas 2.0 – et værktøj, der kan beregne klimaaftrykket fra produkter og serviceydelser fra danske virksomheder. Værktøjet henvender sig til virksomheder, som ønsker på egen hånd at kunne lave en indledende beregning og vurdering af deres klimaaftryk fra deres forretning. Data kan indgå i for eksempel grønne regnskaber og produktudvikling. Værktøjet vil give virksomheder mulighed for at lave en vejledende opgørelse af deres klimaaftryk fordelt på forskellige udledningskilder – og følge udviklingen år for år.
Din virksomhed inviteres til brugertestning
For at sikre at Klimakompas 2.0 bliver brugervenligt, gennemføres en række brugertest med virksomheder i forskellige brancher. Deltagerne inviteres til at afprøve en prototype af Klimakompas 2.0-klimaaftryksberegningsværktøj og vil blive bedt om at navigere rundt i og indtaste egne data i værktøjet, samtidigt med at de deler deres overvejelser, oplevelser og tanker undervejs. Disse input vil blive brugt til at forbedre værktøjets funktionalitet og brugervenlighed.
Hvad kræver det at deltage?
Deltagelse i brugertesten vil foregå online over Microsoft Teams og vare ca. 1 time. Det kræver ingen særlige forudsætninger at deltage – udover en nysgerrighed på, hvordan man som virksomhed kan beregne sit klimaaftryk.
Inden testen vil deltagerne få tilsendt en prototype af værktøjet i form af et excel-ark, og under testen vil de blive bedt om at dele deres skærm, mens de arbejder i værktøjet. En virksomhed kan deltage med en eller flere medarbejdere, alt efter hvad der ønskes. Hvis virksomheden selv har data, såsom eksempelvis overblik over virksomhedens energiforbrug og/eller indkøb, de gerne vil benytte i testen, kan disse medbringes, ellers stiller NIRAS et sæt ”test-data” til rådighed.
Vil I være med?
Hvis I vil deltage i en brugertest, så henvend dig direkte til NIRAS, der forestår udarbejdelsen af værktøjet for Erhvervsstyrelsen – se kontaktinfo herunder. På grund af begrænset tid i brugertestforløbet kan det ikke garanteres, at alle virksomheder, der henvender sig, kan komme til at deltage. Testene forventes at blive gennemført i uge 25-27.
Kontaktoplysninger på NIRAS’ Mikael Eriksen:
Mikael Hallstrøm Eriksen
Konsulent, NIRAS A/S
+45 6040 9173
MERI@NIRAS.DK