{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. december 2021
I november startede Miljøministeriet en kampagne, som skal oplyse befolkningen om kemikalier i tekstil. Kampagnen er baseret på en undersøgelse, som viser, at unge mangler viden om, hvad deres tøj indeholder af problematiske kemikalier. Ud af de adspurgte svarede 55% af de unge, at de hverken interesserer sig eller kun går lidt op i, om der kan være rester af problematiske kemikalier i deres tøj.
Meget tyder på at især unge mangler basal viden om, hvilken indflydelse tøjproduktion har på miljøet, og at kemi i tekstil kan være skadeligt for helbredet.
Cirkulær økonomi skal fylde mere i forbrugerens bevidsthed
Dansk Erhverv hilser kampagnen velkommen. Udover fokus på kemikalier i tøj, har kampagnen fokus på cirkularitet. Her tilskyndes forbrugeren til at i højere grad genbruge den tekstil, som allerede er i omløb.
Læs mere om Miljøministeriets kampagne her (mst.dk).