{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
23. februar 2021
Direktøren lavede i 2015 bl.a. kampagne for at tiltrække kunder til en abonnementsside, hvor forbrugere kunne vinde en iPhone. Det eneste forbrugerne skulle gøre var at betale 5 kroner for levering. Når en forbruger betalte de 5 kr., blev kortoplysningerne brugt til at trække 499 kr. hver måned fra forbrugerens konto. Det fremgik nemlig med småt nederst på siden, at forbrugeren med betalingen af de fem kroner også blev tilmeldt et abonnement til hjemmesiden.
Forbrugerombudsmanden anmeldte i 2016 både virksomheden og dens direktør for bedrageri efter straffeloven. I tidligere sager om abonnementsfælder er virksomheder blevet idømt en bødestraf for at overtræde markedsføringslovens vildledningsforbud.
Både byretten og Landsretten mente, at der var tale om bedrageri. Landsretten lagde ved strafudmålingen vægt på, at ca. 8.000 forbrugere var blevet påført et tab, efter at de var blevet lokket i abonnementsfælden, at der blev bedraget for 3,7 mio. kroner, at kampagnen foregik over en periode på syv måneder og at kriminaliteten havde et organiseret og professionelt præg.
”Det kan være ødelæggende for tilliden til nethandel, at der findes sådanne svindlere” udtaler e-handelsdirektør Niels Ralund fra Dansk Erhverv. ”Derfor er jeg godt tilfreds med, at der gribes hårdt ind over for dem, der svindler på nettet.”