{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
10. november 2021
Singles Day er verdens største shopping-fænomen. På trods af dette har dagen hidtil levet et liv under radaren hos de fleste danskere. Det er dog ved at ændre sig, viser en ny analyse fra Dansk Erhverv. Blandt danskerne generelt kender 36% Singles Day og 8% forventer at købe særlige Singles Day tilbud.
”Vi er ikke oppe på Black Friday-niveau endnu, men tendensen har været den samme de seneste år. Flere forbrugere kender til Singles Day, og flere forventer også at handle på dagen. Andelen af forbrugere, som handler online og som planlægger at købe, er faktisk mere end fordoblet på et år,” siger Simon Bjerremann, chefkonsulent i Dansk Erhverv.
Tog fusen på butikker
I år vil hver fjerde netbutik med salg til forbrugere køre med Singles Day-tilbud. Netbutikkernes forventning er, at det bliver en god salgsdag.
”Sidste år var der ganske mange butikker, hvor salget oversteg forventningerne markant, så det bliver interessant at se, om forbrugerne igen tager fusen på dem,” siger Simon Bjerremann.
Han hæfter sig også ved, at en del netbutikker ikke forventer, at salget bliver markant større end en normal dag, men alligevel vurderer de, at det giver god mening at være med.
“Butikkernes vurderingen er jo nok, at de kan give forbrugerne en ekstra oplevelse på dagen, som giver højere loyalitet og betaler sig tilbage senere. Samtidig kan man også få testet sit tilbud-set-up igennem inden Black Friday,” siger Simon Bjerremann.
Kinesiske trends vinder indpas i Vesten
Det øgede kendskab til Singles Day er ifølge Simon Bjerremann et godt eksempel på, at kinesiske trends langsomt, men sikkert, vinder indpas i Vesten. Tidligere har vi primært importeret varer fra Kina, men i de sidste år har vi set flere eksempler på, at vi også ”importerer” forbrugsmønstre, teknologier og tendenser.
”Der er god grund til, at mange er begyndt at kigge mod Kina og Beijing fremfor USA og Silicon Valley, når de skal forsøge at spotte de næste store trends, som vil ramme Danmark. Et godt eksempel er Live Shopping, som virkelig er stort i Kina, og nu også så småt slår igennem i Vesten. Men også QR-koder, Social Shopping Apps og Direct to Consumer-ideen er eksempler på noget, som først bliver populært og mainstream i Kina, og derefter også vinder indpas andre steder. Derfor er det også det naturligt, at Singles Day begynder at få fat,” siger Simon Bjerremann