{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Dansk Erhverv | Personale - 28. april 2022
Arbejdsmarkedets parter og Arbejdstilsynet har netop indgået en trepartsaftale om nye regler for samarbejdet om arbejdsmiljø på virksomhederne.
Det er en forudsætning for at udvikle og forbedre arbejdsmiljøet, at reglerne er lette at forstå og anvende i praksis. Trepartsudvalgets anbefalinger giver samlet set større klarhed, da det eksempelvis bliver tydeligt, hvad der er arbejdsgiverens pligt, og hvornår pligten træder i kraft, samt hvilken rolle og opgaver arbejdsmiljøorganisationen har.
Det skal være nemt at styrke arbejdsmiljøet og reglerne skal være nemme at overholde, hvilket anbefalingerne i den nye aftale er med til at understøtte. Derfor er Dansk Erhverv positive og glade for aftalens indhold.
Anbefalingerne fra trepartsaftalen skal danne grundlag for arbejdet med en samlet bekendtgørelse om systematisk arbejdsmiljøarbejde.
Dansk Erhverv ser frem til at deltage i implementeringen og udviklingen af de nye regler.
Anbefalinger i aftalen er blandt andet:
Udvalgets anbefalinger kan i sin helhed læses her
Har du spørgsmål til den nye trepartsaftale om samarbejdet om arbejdsmiljø på virksomhederne kan Dansk Erhverv Arbejdsmiljø kontaktes.
På baggrund af det politiske arbejdsmiljøforlig fra april 2019 nedsatte beskæftigelsesministeren i april 2020 et trepartsudvalg, der ”skal drøfte potentialet for et forbedret AMO-system, herunder om arbejdsmiljøuddannelsen kan forbedres, og om arbejdspladsvurderingen (APV) kan blive et mere aktivt redskab i arbejdsmiljøarbejdet. (…) Udvalgets arbejde skal munde ud i anbefalinger til og eventuelle konkrete forslag til justeringer af reglerne om samarbejde om sikkerhed og sundhed, som kan danne grundlag for arbejdet med en samlet bekendtgørelse om systematisk arbejdsmiljøarbejde.”