{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
05. juli 2022
Hvordan fungerer slutafregningen?
Virksomheder får adgang til at indberette lige så snart virksomheden modtager en besked i Digital Post. Virksomheden modtager først beskeden, når Erhvervsstyrelsen har færdigbehandlet den eller de pågældende ansøgninger, som virksomheden har indsendt i perioden fra sommeren 2020 til 28. februar 2022.
Virksomhederne vil undervejs i forløbet med slutafregning kunne orientere sig på Mit Virk, om hvad der skal slutafregnes og hvilke opgaver, der udestår. Erhvervsstyrelsen vil under denne sidste slutafregning intensivere kommunikationen direkte til virksomhederne med op til seks breve, så det sikres, at alle virksomheder slutafregner rettidigt.
Virksomhederne skal indsende dokumentation for de faktiske forhold i perioden for at sikre at modtage den kompensation, de er berettiget til. Nogle virksomheder kommer til at tilbagebetale kompensation, mens andre skal have yderligere kompensation udbetalt.
Kompensation for faste omkostninger
Hvis du har modtaget kompensation for faste omkostninger, skal du sende én samlet indberetning for alle perioder og ordninger mellem 9. juli 2020 og 28. februar 2022.
a) Stedbundne faste omkostninger (light)
Du skal dog indberette to gange, hvis du både har modtaget kompensation for stedbundne faste omkostninger (light) og kompensation for faste omkostninger. Slutafregning for stedbundne faste omkostninger (light) forventes åbnet snarest.
b) ”Blandede aktiviteter”
Slutafregning for kompensation for ”blandede aktiviteter” vil blive åbnet, som den allersidste ordning, da kompleksiteten er langt højere end for de andre ordninger; derfor vil ansøgningsfristen også være en måned senere, nemlig den 31. oktober 2022 og ligeledes pr. automatik med en måneds fristforlængelse og efter ansøgning fra virksomheden med yderligere en måneds frist.
Kompensation for selvstændige (tabt omsætning)
Har virksomheden modtaget kompensation for tabt omsætning for flere perioder, skal du være opmærksom på, at du skal indberette via flere separate indberetningsløsninger, som alle har en ansøgningsfrist d. 30. september 2022 (med mulighed for forlængelse).
Find hjælp
Erhvervsstyrelsen udbyder en række gratis webinarer, der hjælper dig godt fra start med at indberette til slutafregningen, de kan findes på Virksomhedsguidens hjemmeside.
Læs mere om slutafregning på Erhvervsstyrelsens hjemmeside her.
Dansk Erhverv er fortsat med i arbejdsgruppemøder med Erhvervsstyrelsen, hvor vi giver input til, hvordan forløbet i fase 2 af slutafregningen gennemføres mest hensigtsmæssigt for virksomhederne. Vi er særligt opmærksomme på at fristerne, som virksomhederne skal overholde, er rimelige, og at det er brugervenlige systemer, så det sikres, at flest mulige virksomheder får afregnet for deres kompensation inden for fristen.
Skulle I have spørgsmål af principiel karakter, kontakt gerne erhvervsjuristerne i Dansk Erhverv.