{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
30. marts 2022
Den 28. maj 2022 vil en ny bestemmelse om prismarkedsføring træde i kraft. Den nye bestemmelse ændrer på de gældende regler for, hvornår du må bruge spar-budskaber og hvilke priser du skal sammenligne med. Den største ændring som følge af den nye bestemmelse bliver, at normalprisperioden for størstedelen af varer forkortes fra 42 dage til 30 dage. Desuden vil kortvarige tilbudskampagner fremadrettet afbryde normalprisperioden. Ændringerne sker som følge af regler vedtaget i EU.
Kortvarige kampagner får betydning for normalprisen
De nye regler betyder fra den 28. maj, at selv kortvarige kampagner får betydning for normalprisen, også selv om kampagnen vedrører samtlige produkter, dele af dit produktsortiment eller bestemte produktkategorier. Samtidigt vil salgsfremmende udtryk som eksempelvis ”udsalgspris”, særtilbud” og ”Black Friday tilbud” også bliver omfattet af reglerne.
Det vil blandt andet få betydning for betydning for Black Friday- og julekampagner. Hvis du fx på Black Friday kører med 25 procent rabat på alle produkter, så vil den nedsatte pris fungere som normalprisen de næste 30 dage, hvilket betyder, at hvis du i forbindelse med julen vil annoncere med spar-budskaber, vil du skulle bruge Black Friday prisen som udgangspunkt for besparelserne.
Dansk Erhverv bidrager aktivt i forhandlingerne
Dansk Erhverv deltager aktivt i forhandlingerne om de nye retningslinjer for prismarkedsføring i Danmark hos forbrugerombudsmanden. Her vil Dansk Erhverv deltage konstruktivt, og forsøge at gøre det så godt som overhovedet muligt for vores medlemmer. Har man som medlem ønsker eller bemærkninger i forbindelse med forhandlingerne om de nye retningslinjer, er man derfor velkomne til at kontakte os.