{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. februar 2023
”Det betyder meget at have vundet DM i Skills. Det er fedt at blive anerkendt for det, man laver. Men også kunne vise andre, hvad receptionistuddannelsen går ud på. At det ikke bare handler om at tjekke gæster ind og ud” Sådan siger Ida Bekker Poulsen, der netop er blevet kåret til Danmarks bedste receptionistelev.
Men på trods af den fine kåring var det ikke receptionistuddannelsen, pilen pegede på, da hun skulle vælge uddannelsesretning efter folkeskolen. For som så mange andre unge, valgte Ida at begynde på gymnasiet. Ida fandt dog hurtigt ud af, hun hellere ville være på arbejde end i klasseværelset.
”Det var mit arbejde på McDonalds, der vækkede min interesse for service og det at skabe en god oplevelse for gæsterne. Jeg tog altid ekstravagter, da jeg hellere ville være på arbejde end i skole, så jeg besluttede, at jeg ville noget andet end gymnasiet,” siger Ida Bekker Poulsen.
Efter en snak med sin far, endte valget på receptionistuddannelsen. Idas far har nemlig selv taget receptionsuddannelsen og kunne se, at datterens servicegen ville passe perfekt til jobbet som receptionist. Og den antagelse har holdt stik. For Ida befinder sig rigtig godt i rollen som vært.
”Vi er jo både de første og de sidste, som gæsterne møder, så det er os, der kan præge gæsten og skabe en god oplevelse. Det er os, som er der, hvis gæsten har brug for hjælp. Receptionistfaget giver bare mange gode oplevelser. Både personligt og fagligt. Og så er det bare fedt, at hverdagen aldrig er ens. Der sker altid noget nyt”
I receptionistbranchen er det ikke kun en omskiftelig og spændende hverdag, der trækker. For fremtidsmulighederne er mange. Det er også én af de ting, som Ida fremhæver, da hun bliver spurgt, om hun vil anbefale andre unge at tage en uddannelse inden for hospitality.
”Jeg vil klart anbefale andre unge at tage receptionistuddannelsen. Det er en god branche at være i, da der er mange muligheder for at stige i graderne på hotellet. Det er meget forskelligt fra kæde til kæde, hvad stillingerne hedder, men du kan gå fra receptionist til supervisor, front office manager og så guest relationship manager. Der er også noget, der hedder concierge, hvor du ultimativt kan få de gyldne nøgler”
For at få de gyldne nøgler, skal du optages i den internationale forening Les Clefs d'Or. I Danmark er der kun 12 receptionister, som har de gyldne nøgler. De gyldne nøgler fungerer i overført betydning næsten som en a-nøgle, der kan åbne alle døre, når hotellets gæster skal have løst deres problem eller opfyldt deres ønske.
Om Ida Bekker Poulsen ender med de gyldne nøgler, må tiden vise. For det vigtigste lige nu er, at hun kan kalde sig Danmarks bedste receptionistelev.