{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
21. februar 2023
I Dansk Erhverv ønsker vi en ambitiøs grøn omstilling som samtidig tager højde for transportsektorens konkurrenceevne og behovet for fælleseuropæiske rammevilkår. Derfor er vi som udgangspunkt også positive over for Kommissionens forslag.
Det er dog en helt afgørende forudsætning, at der samtidig udrulles de nødvendige rammevilkår, som kan gøre nulemissionslastbilerne til et reelt alternativ. Det indebærer f.eks. at nulemissionslastbilerne skal ned i pris, at der skal udrulles den nødvendige tank- og ladeinfrastruktur og at der skal produceres nok grøn strøm.
Det er desuden vigtigt, at vi ikke bare venter til 2040 med at reducere udledningerne fra den tunge transport. En lavere afgift på biobaserede brændstoffer kan hjælpe med at skabe reduktion allerede nu, ligesom det er vigtigt at øge brugen af modulvogntog, skabe mulighed for brug af dobbelttrailere og at øgede vægt og dimensionskrav derudover kan skabe en langt mere effektiv vejtransport.
Modsat et forbud mod fossildrevne person- og varebiler, som blev vedtaget i sommeren 2022, vil Kommissionens forslag fortsat gøre det muligt, at enkelte lastbiler kan benytte sig af eventuel iblanding, hvis ikke batteriteknologien eller brint kan opfylde behovet.
Kommissionens forslag skal nu til behandling i Europa-Parlamentet og Rådet, og forhandlingerne kan godt trække ud, så der først kan opnås en aftale på den anden side af Parlamentsvalget i foråret 2024.