{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. februar 2023
Inden der blev udskrevet valg, nåede den tidligere regering at sende sit lovforslag til en vejafgift for lastbiler i høring. Det mødte massiv kritik fra Dansk Erhverv og resten af vejtransportbranchen, fordi det ville pålægge erhvervet nye afgifter i milliardstørrelsen og trække penge ud af en sektor, der står over for en vanskelig og omkostningstung grøn omstilling.
Med dannelsen af den nye SMV-regering vejrede Dansk Erhverv for en stund morgenluft i forhold til, at vejafgiften ville blive droppet, fordi regeringen har meldt ud, at forlig ophører, hvis partierne bag ikke længere har flertal efter et valg, hvilket er tilfældet med den politiske aftale om vejafgiften fra sommeren 2022, der blev indgået med det daværende parlamentariske grundlag.
Det undrer Dansk Erhverv, at det ikke gælder for vejafgiften. Til marts fremsætter skatteministeren et lovforslag, der ”delvist” udmønter den politiske aftale om vejafgiften.
Dansk Erhverv er spændt på, hvad der ligger i udmelding ”delvist”, og i hvilket omfang forslaget er i overensstemmelse med regeringsgrundlagets princip om, at det ikke må blive dyrere at drive virksomhed, og at provenuet fra nye afgifter på erhvervslivet skal føres tilbage krone for krone.
Det er højst usandsynligt, at lovforslaget har fundet en balance, der imødekommer branchens massive kritik, og derfor bakker Dansk Erhverv ikke op om indførelsen af vejafgiften.