{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
28. juni 2023
Hent analysen nederst på siden
Lad os begynde med de første; hvem bruger det.
Det korte svar er alle.
Men der er dog nogle interessante forskelle.
De nye online salgskanaler som liveshopping bliver oftest anvendt af dem, som i forvejen handler meget på nettet. Halvdelen (49%) af dem, der e-handler flere gange om ugen, har handlet via mindst en af de nye salgskanaler inden for seneste kvartal. Det understreger de nye kanalers potentiale.
Blandt dem, der anser sig som teknologiparate, er der også flere, der liveshopper.
Der er også forskelle på alder og bopæl.
33 procent af de unge har liveshoppet, mens det gælder for 14 procent af pensionisterne. Den største fremgang finder vi dog hos børnefamilierne.
Region Sjælland adskiller sig markant fra den overordnede sammenhæng mellem hyppigheden af generel e-handel og liveshopping specifikt. Selvom regionen har den laveste andel e-handlende, ses her den næsthøjeste andel liveshoppere gennem det seneste kvartal. Den højeste andel finder vi i Region Hovedstaden.
Her er svaret igen; alt.
Men nogle ting bliver selvfølgelig købt mere end andre. I top finder vi personlig pleje efterfulgt af Smagning af vin/gin/øl eller lignende.
Generelt kan vi sige, at hyppigheden af liveshopping i de forskellige varekategorier er meget lig 2022, og den samlede fremgang i liveshopping kan dermed ikke tilskrives enkelte typer af varer.
Underholdning og inspiration er stadig blandt hovedårsagerne til, at danskerne liveshopper, men de mister betydning, og i stedet vinder muligheden for at spare tid og penge frem. Også når vi kigger på årsagerne er der forskelle alt efter, hvor kunderne bor.
I de mindre byer kan liveshopping indfri rent praktiske behov – hvor tid og afstand normalt kan begrænse adgangen til visse varer, tilbyder liveshopping nye muligheder.
log ind og hent analysen