{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. maj 2024
Lav forbrugertillid er ikke kun et dansk fænomen.
I Norge er det også en udfordring for e-handlen. Nye tal fraWeb2Media og Finans Norge viser således, at både forbrugertilliden og antallet af sessioner på en lang række norske netbutikker faldt i årets første kvartal.
Trods det er Norge stadig et oplagt og attraktivt marked for danske netbutikker, mener Jens Wedenborg, som arbejder med e-handel og eksport hos Dansk Erhverv:
”De norske forbrugere er generelt købestærke og har en sund interesse for danske produkter og virksomheder. Samtidig minder markedet relativt meget om det danske, og derfor er det helt oplagt for danske virksomheder at kigge mod Norge.”
Samme vurdering har Louise Broe Sørensen, som Head of Insights & Intelligence hos Web2Media. Hun peger videre på, at de norske forbrugere er begyndt at skrue lidt op for forbruget, som går mod bedre tider:
”Vi tror på vækst i Norge. Første kvartal i Norge har samlet været i et lavt omsætningsindeks, men med en klar opadgående tendens. Web2Medias E-com-eksportbarometer for Norge er i indeks 113 i april, så det går den rigtige retning.”
Guides hjælper dig på vej
Dansk Erhverv har udviklet en række guides, der kan hjælpe dig ind på det norske marked, som grundet det manglende medlemskab af EU giver nogle udfordringer.
Vi har netop tilføjet en ny guide, der henvender sig til danske SMV-virksomheder, der ønsker at indtræde på det norske marked og som ønsker information indenfor virksomhedsregistrering i Norge. Du finder alle vores guides om tal om Norge via linket.
Ha det gøy med eksporten!