Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet
E-handelsanalysen gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet. Og den kan også hjælpe dig med at komme et spadestik dybere ved at give dig vigtig information om de enkelte befolkningsgrupper. Denne gang gør vi dig klogere de unge forbrugere.
Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.
3½ Gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.
31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.
16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.
46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.
Log ind og hent hele E-handelsanalysen 2023, der kan gøre dig meget klogere på de unges forbrug og vaner.
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Kontakt

Digital Handel
Carsten Rose Lundberg
Branchedirektør for digital handel