{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. april 2025
Regeringen, Konservativt Folkeparti, Liberal Alliance, Radikale Venstre, og Dansk Folkeparti har indgået en omfattende og ambitiøs reformaftale, der vil skabe store ændringer af den aktive beskæftigelsesindsats. Det er der brug for, mener Dansk Erhverv.
”Indsatsen sætter rammen for en million danskere i den erhvervsaktive alder, som i løbet af ét enkelt år modtager forsørgelsesydelser for 119 milliarder kroner. Statens udgifter er årligt i størrelsesorden 12 milliarder kroner, og derfor er det både godt og rigtigt med et markant kursskifte på område. Der er tale om en omfattende reformaftale, som vi kommer til at bruge lidt tid på at nærlæse, men umiddelbart er det lykkedes for partierne bag aftalen at lande en god reform. Færre proceskrav og færre indsatsgrupper betyder bl.a. at antallet af administrative medarbejdere kan reduceres betydeligt og at der kan spares 2,6 mia. kr. på udgifterne til området. Det er en kæmpe afbureaukratiseringsøvelse, som der burde være potentiale for at gentage på andre offentlige serviceområder,” siger Peter Halkjær, arbejdsmarkedschef i Dansk Erhverv.
Det er et afgørende pejlemærke for reformaftalens succes, at den kan føres ud i livet uden at påvirke afgangen fra ledighed til beskæftigelse negativt og uden, at trafikken i retning af varig passiv forsørgelse forsørges mærkbart.
“Det kan gå hen og blive et problem at indfri denne målsætning i det omfang den aftalte resultatmålstyring som et bærende styringsværktøj, for den kommunale beskæftigelsesindsats ikke kan stå alene. Det kan bl.a. få den konsekvens, at omkostningseffektive virksomme indsatser målrettet ledige længere væk fra arbejdsmarkedet nedprioriteres. Derfor er det afgørende, som aftalen lægger op til, at effekterne af reformen løbende følges tæt, så utilsigtede effekter korrigeres løbende,” siger Peter Halkjær.
Flere private aktører på banen
Dansk Erhverv fremhæver forsøgsordningen med frit valg af leverandør af en beskæftigelsesfremmende indsats som en særdeles positiv del af reformaftalen.
”Det er syvmileskridt i den rigtige retning. Den aktive beskæftigelsesindsats er præget af usunde monopollignende tilstande. Så det er meget positivt, at der med aftalen introduceres en forsøgsordning med frit valg af leverandør af en beskæftigelsesfremmende indsats. Grebet rigtigt an, vil initiativet styrke kvaliteten af den beskæftigelsesfremmende indsats og, ikke mindst, nytænkning af indsatserne. Der er flere afgørende detaljer, som skal på plads for at gøre forsøgsordningen til en succes, så vi kommer til at følge implementeringen tæt. Det havde været oplagt også at få introduceret tiltag, der øger gennemsigtighed på markedet for den aktive beskæftigelsesindsats generelt. Det er en dagsorden, som Dansk Erhverv sammen med et mål om en permanent landsdækkende fritvalgsmodel kommer til at kæmpe videre for,” siger Peter Halkjær.