;
Gemt

Oplever du også kundekonflikter? Her får du 3 enkle værktøjer til at forebygge og håndtere konflikter

22. april 2025

Det kan være svært at finde ud af, hvordan man skal håndtere en konflikt med en kunde, når adrenalinen pumper. Branchefællesskab for arbejdsmiljø (BFA) stiller i en ny kampagne skarpt på forebyggelse og håndtering af konflikter og grænseoverskridende adfærd i mødet med kunder. BFA har samlet tre enkle værktøjer, der kan gøre en stor forskel i hverdagen.

kunde-konflikt

Vi har alle brug for et arbejdsmiljø, hvor vi trives – og hvor konflikter bliver håndteret, før de vokser sig store. Derfor har BFA samlet tre konkrete råd til at forebygge konflikter, som du nemt kan bruge i hverdagen:

  • Smit med ro
  • Skab kontakt
  • Hjælp hinanden

Rådene er udviklet sammen med konfliktrådgiver Jesper Bastholm Munk fra Center for Konfliktløsning, og de virker – uanset om du arbejder med mennesker, maskiner eller midt imellem.

Brug dem i din hverdag – og vær med til at skabe et tryggere og mere professionelt arbejdsmiljø.

Her kan du få tips til at anvende rådene i hverdagen, læse mere om kampagnen og downloade materiale til lige netop din branche.

Kontakt

Transport

Jesper Højte Stenbæk

Fagchef for transport og infrastruktur
Medarbejderprofil