{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
20. august 2025
PostNord har sat en midlertidig stopper for at sende danske og svenske varer under 800 dollar – omkring 5.130 kroner – til USA og Puerto Rico.
Baggrunden er nye amerikanske toldregler, der ophæver den såkaldte de minimis-undtagelse. Hidtil har den gjort det muligt at importere varer under 800 dollar uden at betale told eller gennemgå kontroleftersyn.
Ændringen betyder, at der nu skal betales told af alle varer, før de kommer til USA. Det er transportøren, der har ansvaret for, at det sker. De amerikanske myndigheder informerede den 15. august om detaljerne i forbindelse med implementeringen, og hvilke krav der stilles. Den 23. indstiller PostNord forsendelserne. Selve dekretet træder i kraft den 29. august.
Uklare regler
PostNord arbejder på at udvikle en løsning, der kan håndtere de nye regler, men indtil den er udviklet, er der stop for forsendelserne.
Og det er uheldigt for de danske virksomheder, der sender småpakker til USA, forklarer Jens Wedenborg, seniorchefkonsulent i Dansk Erhverv med fokus på e-handel og eksport:
”Jeg kan forstå PostNord, for der er simpelthen så mange ubekendte faktorer: Hvem skal eksempelvis betale tolden, og hvem skal betale en bøde, hvis nogle i bedste fald uklare regler bliver brudt? Men det er klart, at det rammer mange danske virksomheder”
Det kan du gøre
For det første er det vigtigt at understrege, at situationen er et øjebliksbillede. De minimis-undtagelsen kan i princippet blive genindført igen i morgen.
For det andet opfordrer Dansk Erhverv de virksomheder, der bliver ramt, til at:
Eksempel på kunderettede tekster:
Fuld version (U.S. English)
“Due to changes in U.S. customs regulations, deliveries to the United States may take longer, and all imports are now subject to customs duties. We will contact you if your order is affected, and we are doing everything we can to ensure the fastest possible delivery.”
Anbefalet brug:
Kort version (U.S. English)
“Please note: Due to new U.S. customs rules, all imports are now subject to duties and delivery may take longer.”
Anbefalet brug:
Ultrakort og venlig version (U.S. English)
“U.S. deliveries may take longer and include customs duties – we’ll keep you updated.”
Anbefalet brug: