{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. februar 2025
AI: Ikke længere bare en gimmick
AI var allestedsnærværende på konferencen – fra produkt-sourcing og influencer-samarbejder til projektstyring. Men en vigtig pointe gik igen: AI træder i baggrunden, mens resultaterne kommer i forgrunden. Det handler ikke om, at en chatbot bruger AI, men at den besvarer 65% af alle kundeforespørgsler effektivt. Det er ikke en kvalitet i sig selv eller et salgsargument, at et produkt eller en service bruger AI.
Et gennemgående budskab var, at AI kun er så god som de data, den fodres med. Det klassiske “crap in – crap out” er mere relevant end nogensinde. Hvis man vil automatisere, kræver det fuldstændig styr på datakvaliteten.
Endelig var et af de mest hørte buzzwords “Human-in-the-loop” eller “AI-assisted”. Vi er ikke på et stadie, hvor man bare kan overlade det hele til maskinerne. AI’s modenhed er en ting, men juridisk bærer virksomheder bærer ansvaret for det, de sætter AI til at gøre.
Retail Media: Tyskland viser vejen
Digital Retail Media var et varmt emne på konferencen, og det er tydeligt, at det tyske marked er et par skridt foran os i Danmark. Det er en kategori i eksplosiv vækst, hvor brands og forhandlere udnytter deres egne platforme til at sælge annoncer – en model, der er lukrativ og data-drevet.
E-mail er ikke død – men der er kamp om opmærksomheden
Dansk Erhvervs nyeste e-handelsanalyse afslører, at 12% af danskerne er blevet inspireret til køb via nyhedsbreve. Blandt pensionister er tallet hele 20%, mens det blandt unge kun er 7%. E-mail fungerer stadig, men segmenteringen af målgrupper er afgørende.
På konferencen handlede et oplæg om at rykke kundedialogen over på WhatsApp. 85% af tyskerne bruger platformen, og det betyder hurtigere svar og mere smidige kunderejser.
For eksempel kan beskeder om rest-ordre sendes direkte, så kunden hurtigt kan tage stilling til, om en del-levering ønskes. Det reducerer interne flaskehalse og forkorter leveringstiden. WhatsApp viste sig også at være mere effektiv til at vinde tabte kurve tilbage end traditionelle e-mails.
Læringen? E-mail er ikke passé – men virksomheder bør eksperimentere med kundernes foretrukne kommunikationskanaler.
Kina rykker – , Temu, Shein og TikTok sætter tempoet
Kinas e-handelsgiganter er ikke til at overse. Heller ikke på konferencen, hvor Temu blandt andet var til stede med en stor stand og var genstand for mange debatter. Shein var også i fokus. Blandt andet for deres brug af AI til at fange forbrugertrends. De er ikke bare konkurrencedygtige på pris – de forstår, hvad kunderne rent faktisk vil gå med.
TikTok Shopping er også et eksempel på, hvordan kinesiske spillere forandrer markedet. Platformen er nu live i Spanien og Irland, hvilket gør den til en full-funnel kanal. Det er en udvikling, Meta har forsøgt at mestre i årevis – men TikTok har overhalet dem indenom på under tre år. Det er helt klart en udvikling, som danske e-handlere og brands skal være opmærksomme på.
Konklusion: Hold øje med udviklingen – og vær nysgerrig
E-commerce Berlin Expo bekræftede, at vi står midt i en rivende udvikling, hvor AI, nye annonceringsformer, og ændrede kommunikationsvaner spiller en stadig større rolle. Skal man følge med, kræver det, at man eksperimenterer og tør udforske nye kanaler og teknologier.
Og nåja, E-commerce Berlin Expo er fed, men har du prøvet Dansk Erhvervs E-handelskonference?! Her kan du blandt andet møde Gregers Wedell-Wedellsborg fra Matas, investor Jesper Buch, Marianne Lyngby Pedersen fra Indeks Retail og Anders Hagh fra Salling Group