{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
30. juni 2025
Foto: Fra venstre: Casper Puggaard, Søren Tegen Pedersen og Christian Folden Lund.
Aftalen betyder, at det bliver nemmere at tiltrække internationale events til Danmark, fordi medarbejderne bliver undtaget reglerne om arbejdstilladelse.
Her fortæller tre af branchens aktører, hvorfor den politiske aftale er en kæmpe sejr for branchen og Danmark.
Søren Tegen Pedersen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen
"De tidligere regler har været en rigtig stor sten på vejen i forhold til at skaffe internationale kunder. Det har forårsaget store, ekstraordinære omkostninger og en administrativ belastning for kunderne, og det sætter sig selvfølgelig i vores konkurrencedygtighed og i vores renommé. Events skaber milliarder i omsætning, der skaber værdi og arbejdspladser i hele turismens værdikæde, så det er klart, at det har en pris, når kunder bliver nervøse over udsigten til, at hvis man vælger København, så kan der følge ekstra omkostninger og bøvl med.
På den korte bane glæder vi os til at kunne skabe tryghed og lettelse hos de kunder, der har en kongres eller event planlagt her, men som har været meget bekymrede ved udsigten til at skulle hele den omfattende proces igennem. Samtidig går vi straks i gang med at genoptage dialogen med de kunder, der allerede har været særligt hårdt ramt, og som på den baggrund har fravalgt København. Vi skal have genopbygget relationerne og genetableret tillid til vores hovedstad som kongresby og forhåbentlig vinde dem tilbage igen i fremtiden."
Casper Puggaard, koncerndirektør i Arp-Hansen Hotel Group
"Hos Arp-Hansen Hotel Group er internationale events helt afgørende. På vores største hotel, Tivoli Hotel & Congress Center, med 679 værelser og en kongressal med plads til 2.400 deltagere, udgør internationale events op mod halvdelen af forretningen.
De hidtidige regler har haft mærkbare konsekvenser. Vi har oplevet flere aflysninger af både store og små internationale erhvervsevents, og i nogle tilfælde er vi slet ikke blevet inviteret til at byde, når arrangøren har haft hjemsted uden for EU. Det har gjort det sværere at konkurrere med andre europæiske destinationer – og det har kostet omsætning. Derfor betyder det meget, at reglerne nu bliver ændret."
Christian Folden Lund, adm. direktør Bellagroup
"Det er en kæmpe sejr, som i den grad også falder i god jord hos vores mange kunder og samarbejdspartnere i udlandet. Nu får vigtige internationale nøglemedarbejdere nemmere ved at udføre det store arbejde det er, at gøre klar til events, messer og meget mere, som vi alle kan få fornøjelsen af.
Danmark kommer på flere internationale arrangørers radar, og vi får betydeligt nemmere ved at konkurrere med andre attraktive destinationer, fordi det er lykkedes at fjerne snubletråde for vores kunder og samarbejdspartnere. Det har stor betydning for bl.a. Bella Center, men også for andre dele af erhvervslivet, der beskæftiger sig med transport, restauration og meget mere."
Den nye aftale betyder, at nøglemedarbejdere i eventbranchen bliver undtaget reglerne om arbejdstilladelse. Det vides endnu ikke, hvornår reglerne træder i kraft.
De hidtidige regler har været omfattende, dyre og bureaukratiske: Hvert ophold kræver et gebyr på over 6.000 kr. pr. medarbejder, midlertidige lønforhøjelser for at opfylde minimumsløn på 514.000 kr. årligt, og fysisk fremmøde til optagelse af biometri ved danske repræsentationer mv. i udlandet. Mange må søge juridisk bistand for at navigere i de komplekse regler og registreringer. Det har betydet, at internationale eventarrangører fra bl.a. USA og Storbritannien i stigende grad har fravalgt Danmark som eventdestination.