{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
08. maj 2025
Du skal ikke længere linke til platformen i dine handelsbetingelser
I dag er der et krav om, at alle virksomheder, der tilbyder salg af varer eller tjenesteydelser online, skal linke til platformen i deres handelsbetingelser. Dette krav bortfalder naturligvis med nedlæggelsen af platformen og du kan derfor fjerne linket fra dine handelsbetingelser.
Platformen, der blev oprettet tilbage i 2013/2014 skulle gøre det lettere for forbrugere og erhvervsdrivende at kommunikere i klagesager, hvor de to parter opholdt sig i forskellige medlemsstater. Platformen fungerede på den måde, at afsenderen kunne skrive på platformen i sit eget sprog, hvorefter platformen sørgede for en oversættelse af beskeden, så modtageren kunne læse den på sit sprog.
Meget få brugte platformen til klagesager
Kommissionen oplyser i forbindelse med nedlæggelsen af platformen, at der hvert år var mellem to og tre millioner personer, der besøgte platformen, men at stort set ingen af dem benyttede den til klagesager. Det har medført, at der i gennemsnit kun har været cirka 200 klagesager om året, der er blevet håndteret via platformen, og derfor har Kommissionen nu besluttet at nedlægge OTB-platformen.
Personoplysninger skal slettes seneste den 20. juli
EU-Kommissionen har i løbet af vinteren kontaktet alle de brugere, der har verserende sager på platformen og oplyst dem om nedlæggelsen og samtidig fremgår det af den forordning, der formelt nedlægger platformen, at alle oplysninger – herunder personoplysninger – vedrørende sager på platformen, skal slettes senest den 20. juli.