{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. maj 2025
Langt de fleste virksomheder benytter sig i dag i større eller mindre grad af cloudservices. Begrebet ”cloud” dækker over de netbaserede IT-løsninger, hvor tjenesten ligger i ”skyen” og derfor alene kan tilgås online. Kendte eksempler på cloudservices er f.eks. OneDrive og Dropbox.
Databeskyttelsesreglerne er teknologineutrale, og dermed er cloudbaserede IT-løsninger også omfattet af databeskyttelsesreglerne.
Brug af cloudservices indebærer almindeligvis, at leverandøren af cloudløsningen behandler personoplysninger på dine vegne og dermed agerer som databehandler.
Det betyder, at du (ligesom for ethvert andet IT-system, som behandler dine personoplysninger) skal huske:
Det er derfor vigtigt, at du har et overblik over dine cloudservices og deres underleverandører og får kortlagt dine datastrømme, så du sikrer et vist sikkerhedsniveau for behandlingen af dine personoplysninger.
På baggrund af den udbredte brug af cloudservices, fører Datatilsynet løbende tilsyn med brugen af cloud. Til brug for tilsynet har Datatilsynet udarbejdet et spørgeskema, som indeholder de punkter, som man som dataansvarlig bør være opmærksom på ved brugen af cloud-løsninger.
Skemaet kan være en god vejledning til og indikator for, om du som dataansvarlig lever op til databeskyttelsesreglerne, når du bruger IT-løsninger i skyen, og med skemaet kan du forberede dig på et eventuelt tilsyn.
Du kan tilgå Datatilsynets spørgeskema ved at klikke her.
Har du spørgsmål til temaet eller databeskyttelse generelt, er du altid velkommen til at kontakte erhvervsjuristerne i Dansk Erhverv via hotlinen.