{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. maj 2025
Sagen handler om, at interiørvirksomheden Hübsch, der blandt andet producerer køkkentilbehør, produkter til borddækning, møbler og andet boligtilbehør, har koordineret priser og udvekslet prisoplysninger med en konkurrent. Det førte til indførelsen af et Covid-19-gebyr på 4% af varens værdi, som blev pålagt alle ordrer, samt generelle prisstigninger på størstedelen af Hübsch’ varer. Årsagen var de stærkt forhøjede fragtpriser på daværende tidspunkt.
Koordineringen af priser og udvekslingen af prisoplysninger skete i perioden januar 2021 til og med i hvert fald juli 2021 i forbindelse med lanceringen af virksomhedernes forårs-/sommerkollektioner og igen i forbindelse med lanceringen af deres efterårs-/vinterkollektioner for 2021.
Konkurrencestyrelsen havde fået indblik i parternes e-mail-korrespondance m.v. via et kontrolbesøg den 11. november 2021. Du kan få indblik i, hvordan konkurrenterne udvekslede informationer og strategier med hinanden ved at kigge nærmere på Konkurenceankenævnets kendelse:
Klik her for at læse Konkurrenceankenævnets kendelse af Hübsch.
Sagen vil nu blive indbragt for Sø- og Handelsretten med henblik på fastsættelse af en bøde. Konkurrenten i sagen har allerede på et tidligere tidspunkt accepteret et bødeforlæg på 6 mio. kr.