{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
23. maj 2025
I en tid, hvor danske virksomheder i stigende grad presses af regulering, kontrol og administrative byrder, lyder opråbet fra de to organisationer: Det er tid til at rydde op i reglerne og skabe mere fleksible og forudsigelige rammer for erhvervslivet.
Under overskriften "Mindre bøvl – mere vækst og mobilitet" præsenterer organisationerne en række principper og konkrete forslag, der skal gøre det lettere at drive mobilitetsvirksomhed i Danmark. Målet er en mere enkel og tidssvarende regulering, som understøtter – frem for at hæmme – vækst, innovation og grøn omstilling i mobilitetsbranchen.
"Mobilitet er en grundsten i et moderne samfund. Men alt for ofte spænder uhe-sigtsmæssig lovgivning og unødvendige krav ben for virksomheder, der forsøger at levere effektive og bæredygtige mobilitetsløsninger. Det er hverken holdbart for virksomhederne eller for samfundet," siger Jesper Kronborg, branchedirektør for Transport i Dansk Erhverv.
En analyse som Dansk Erhverv præsenterede tidligere på foråret viser, at virksomhederne vurderer lovgivning og regulering som den største barriere for vækst. Det rammer ikke kun virksomhedernes bundlinje – men hele samfundets udviklingsmuligheder.
"Det handler ikke om at fjerne kontrol eller kvalitetssikring, men om at sikre, at reguleringen giver mening i praksis. Reglerne skal bidrage til tryghed og fremdrift – ikke til frustration og stopklodser," udtaler Jesper Højte Stenbæk, fungerende sekretariatschef i Dansk Mobilitet.
Udspillet indeholder en række forslag til lovgivningsmæssige forenklinger – herunder tre af de væsentligste:
Dansk Erhverv og Dansk Mobilitet håber, at udspillet vil blive modtaget som et konstruktivt bidrag til den politiske debat om fremtidens erhvervsvilkår og mobilitet i Danmark.
Læs udspillet her - eller download det nederst på siden ⇓
dansk mobilitet
Om Dansk Mobilitet:
Dansk Mobilitet er Danmarks største brancheforening for biludlejningsvirksomheder, som dækker både store og små biludlejere over hele landet. Dansk Mobilitet er organiseret hos Dansk Erhverv, som i fællesskab arbejder for at forbedre forbeholdene for de danske biludlejere.
Se også